Amikor felmerül a kérdés, milyen a jó banner, sokan rávágják: az a jó banner, amelynek magas az átkattintási aránya! És azért az a jó, mert az visz sok-sok látogatót az oldalunkra.
Én azt gondolom, ez egy nagyon elhamarkodott válasz. A banner egyik lehetséges tulajdonsága valóban az, hogy mennyi az átkattintási arány, vagyis egységnyi megjelenésre hány kattintás jut, de ez nem minden esetben fontos! Egy banner ugyanis nem szükségszerűen egy teleport kapu, ami elviszi a felhasználót egyik oldalról a másikra. A banner önmagában egy hirdetés.
Vajon egy tévéreklámtól vagy egy óriásplakáttól elvárjuk azt, hogy arra kattintsanak? Ugye, nem! Nem is lehet kattintani rájuk. És mégis hatásosak, működnek, nagyon sok pénzt költenek rá a hirdetők. Akkor hát miért várjuk el minden áron, hogy egy bannerre kattintsanak?
Azok, akik szerint csak a kattintás számít, azt felejtik el, hogy a banner önmagában is üzenethordozó. A hirdető akkor is elérheti a célját, ha senki nem kattint, hiszen a banner elmondja mindazt, amit tudatni szeretnénk. A hatásnak nem kell az interneten megtörténnie, és főleg nem kell azonnalinak lennie. A banner önmagában is lehet hatékony, azonnali interakció nélkül!
Mai tippünk: ne kizárólag az átkattintási arány alapján ítéljük meg egy banner hatékonyságát!
Utolsó kommentek