A rövid szöveges hirdetések kötött karakterszáma sokszor teszi nehézkessé a kreatív szövegírást. Tapasztalataim alapján a legtöbbször az a baj, hogy a szövegíró megpróbál ragaszkodni valamilyen alap szöveghez, és azt próbálja belerövidíteni a rendelkezésre álló helybe.
Ilyenkor aztán rendre kiderül, hogy vagy értelmetlen, vagy teljesen magyartalan lesz a hirdetés. Az ilyen esetekben a mindenáron történő rövidítés sajnos egy idő után nem segít. A megoldás egy másik út: egy másik szöveg. El kell felejteni azt, amit rövidítgettünk, és annak a tartalmával teljesen új szöveget kell írni.
A gond csak akkor van, ha egy szlogen "kavar be". A máshol is használt szlogeneket ugyanis nem szerencsés átírni. De erre nincs általános megoldás: az adott kampány, az adott cég tudja eldönteni, inkább szlogen nélküli értelmes vagy szlogennel is rendelkező magyartalan hirdetés jelenjen meg.
Mai tippünk: ha nem megy, ne erőltesd: írd át bátran a szöveget, ha máshogy nem férsz el!
Utolsó kommentek