Az árösszehasonlító oldalak a webáruházak számára kitalált piactér. Az "egy helyen minden" filozófiára épülő szolgáltatások elsősorban ár szerinti növekvő sorrendbe mutatják meg, hogy egy-egy terméket hol lehet megkapni. Az ilyen szolgáltatások előnye, hogy elég komoly forgalom terelő képességgel bírnak, vagyis hoznak látogatókat, illetve vevőket.
Ugyanakkor látszik rögtön a hátránya is: elsősorban azoknak jó, akik alacsony árral próbálnak sok vevőt találni. A magas ár elriaszthatja az érdeklődőket, és az esetlegesen ehhez kapcsolódó magasabb szolgáltatás nem tud megjelenni a listázásban. Éppen ezért sokan trükköznek, pl. "éppen nem kapható", de olcsó termékeket is listáznak, ezzel forgalmat terelve, majd drágább termékeket eladva.
Összességében az árösszehasonlítók jó lehetőséget adhatnak készletek kisöprésére is, de folyamatos forgalom terelésre is, stratégiától függően.
Mai tippünk: ha webáruházad van, gondold végig, hogyan tudod az árösszehasonlítókat ügyesen beépíteni marketingedbe!
Utolsó kommentek