A nem internetes, vagyis offline aktivitások mérése az interneten kicsit fából vaskarikának látszik, pedig egyáltalán nem lehetetlen - természetesen akkor, ha az ügyfél aktivitást az interneten kell látnunk. Ilyen például egy webáruház: csinálhatunk tévé vagy újság reklámokat, a vásárlás akkor is az interneten fog történni.
De hogyan mérjük az offline hatékonyságát? Erre van néhány lehetőség, de elsősorban a webes szolgáltatásunk mérését kell nagyon pontosan beállítani. Ha ezzel készen vagyunk, akkor ki kell találnunk, milyen egyedi elemet viszünk az egyes online hirdetésekbe. Ez lehet például egyedi url, olyan kedvezmény kód, ami csak az adott hirdetésben szerepel, vagy ha ezek kevésbé megoldhatóak, akkor megtehetjük egy bizonyos terméket csak egy adott helyen hirdetünk.
Ezek után már egyszerű a dolgunk: figyelnünk kell, mi történik a weboldalunkon, és mérnünk az egyedi url-hez tartozó oldal betöltését, a kód beváltását vagy az adott termék értékesítés növekedését.
Mai tippünk: mérjük az offline reklámok hatékonyságát is, ha azok beköthetőek a webes folyamatokba!
Utolsó kommentek