Persze, írjunk sajtóközleményt, de miről? Annyi elvárás van, honnan lesz egy cégnek olyan anyaga, ami érdekes a sajtónak? Erre több esély is van.
Részben vannak olyan cégesemények, amik eleve sajtóközleményre érettek: új szolgáltatás indítása, befektető érkezése a cégbe, fontosabb személyi változások. De ha ilyen nincs, és kell megjelenés, jelenlét, akkor sajtóközleményt kell gyártanunk.
Tudom, ez első hallásra furcsa, sőt, még lehet, nem is tűnik etikusnak, hiszen hírt "gyártani" jelentheti azt is, hírt akarunk hamisítani. De most nem erről lesz szó, hanem arról, hogy apropót keresünk sajtóközleményhez. Vagyis olyan információkat szedünk össze, amik érdekesek lehetnek a célcsoportunknak, és reméljük, a sajtónak is. Mik lehetnek ezek?
Iparági felmérések. Sok olyan felmérés, kutatás lehet a piacunkon, ami érdekes lehet másoknak is, de vagy nem kapott nagyobb nyilvánosságot, vagy nem elég közérthető. Egy-egy ilyenre reagálva, ilyet kiegészítve lehet például sajtóanyagot készíteni.
Csinálhatunk mi magunk is felmérést, de akár kutatást is. Ez ráadásul lesz annyira egyedi, hogy a sajtóanyagon túlmutató haszna legyen.
...és persze innentől csak a kreativitásunk szab határt a lehetőségeknek. Egy a lényeg: olyan nem hamis információk legyenek, amik valahogy köthetőek hozzánk.
Mai tippünk: ha nincs más megoldás, gyártsunk sajtóközleményt!
Utolsó kommentek