Két féle politikai blog létezik: az egyik politikai témákról ír, a másikat politikus írja. Kommunikációs szempontból mindkettő érdekes, de más-más okokból.
A politikai témában íródó blog jellemzően nem tisztán hír blog, hanem vélemény, hírmagyarázat a témája. Mint ilyen, elsősorban egyfajta véleményt, értékrendet közvetítő szolgáltatás, és erre is érdemes használni: ha befolyásolni szeretnénk a közbeszédet, ha témákat szeretnénk bevinni a köztudatba, akkor érdemes ilyen jellegű blogot használni.
Várhatóan sok új szavazót nem hoznak az ilyen blogok, elsősorban azok olvassák, akik vagy nagyon egyetértenek az írókkal, vagy nagyon nem értenek egyet. Így valójában jelentős hatása a választásokra nincs, legalábbis közvetlenül. Viszont a már említett módokon tematizálhatnak, és ezzel befolyásolhatják a sokakat elérő médiát is, ez pedig hozhat pozitív (vagy negatív) hatást.
Ha egy politikus kezd el blogot írni, akkor annak is lesz, illetve lehet olyan hatása, mint a fent leírtak. De ha a blog hangvétele, tartalma sokkal kevésbé napi politika, és sokkal inkább a közéleti kérdések, helyi jellegű problémák, úgy az ilyen blogok más hatást érhetnek el. Egy kommunikáló politikus egyébként is különlegesség számba megy mifelénk, így önmagában egy működő blog énmárka építő hatása mellett kiemelheti az íróját a tömegből.
Mai tippünk: politikai területen is használj blogot kommunikációra!
Utolsó kommentek