A Twitter Magyarországon nagyon kicsi szereplő. Tipikusan nagyobb a füstje, mint a lángja szolgáltatás. Miközben az angolszász országokban több tíz (száz) millióan használják, addig itthon néhány tízezerre tehető az aktív felhasználók száma. Azok, akik regisztráltak, közel egymillióan vannak, de a tényleges kipróbálok már csak 250-300 ezren, a heti rendszeres használók száma pedig 25-35 ezerre becsülhető.
Ennek, hogy nálunk nem népszerű a Twitter több oka is lehet. Az egyik a Facebook: akkoriban kezdett elterjedni nálunk, amikor a Twitter is kicsit beindult, és elszívta a felhasználókat. De ennél nagyobb probléma lehet a kezdeti frusztráció: mivel nem az ismerősök keresztbe bejelöléséről szól elsősorban a Twitter, sokan nem értették a felületet és akik ki is próbálták, nem kaptak követőket, így unalmassá vált számukra.
Akik megmaradtak, azok elsősorban az online-al foglalkozó emberek: újságírók, programozók, marketingesek. Rajtuk kívül még a tinik egy csoportja, és bloggerek használják aktívan itthonról. Így a Twitter akkor lehet üzletileg az érdekes, ha ezeket az embereket szeretnénk elérni. Nagy részük egyébként véleményvezér, így valójában rajtuk keresztül sok embert érhetünk el közvetett módon.
Mai tippünk: itthon is érdemes használni a Twittert, de ne számítsunk nagy elérésre, sokkal inkább a véleményvezérek elérését célozzuk meg!
Utolsó kommentek