Az álszemélyek vagy álfelhasználók olyan virtuális személyek, akiket valamilyen célból alkottak meg cégek, ügynökségek. Egy-egy közösségi média manipulációt is folytató cég vagy személy akár több száz ilyen felhasználóval rendelkezhet.
A közösségi médiában a felhasználók egyre nagyobb része óvatos: ha látnak egy véleményt, egy ajánlást, előbb megpróbálnak utána nézni, kitől kapják, megnézik az adatlapját stb. Ha ez alapján valódinak néz ki, akkor jobban elhiszik, amit mond. Ezért kell felépíteni egy-egy eszközön az ilyen álfelhasználókat, hogy legyen múltja, története, kapcsolatai. Eközben persze nem saját véleményt mond, hanem valamilyen kommunikációs célt valósít meg.
Az ilyen megoldás használata - a manipulációs technika miatt - a felhasználók és sokszor a szolgáltatók szemében is elutasított megoldás, ugyanakkor a hirdetők egy része szereti. Ha ugyanis nem derül ki a csalás, úgy nagyon erős hatása lehet a megoldásnak, segítheti a cég üzletét. Tehát ez a megoldás fokozottan veszélyes: ha kiderül az alkalmazása, akkor nagyobb lesz a kára, mint a haszna.
Mai tippünk: ha egy mód van rá, ne használjunk álfelhasználókat a kommunikációnkban!
Utolsó kommentek