A közösségi média akkor válik igazán hatékonnyá, ha a valódi ügyfeleinket ezen keresztül is el tudjuk érni, és kommunikálunk is velük. Fontos a kommunikáció, ettől válik többek közt a kampány közösségivé.
Az ügyfeleink viszont akkor fognak velünk kommunikálni, ha közlendőjük van. Ezért válnak egyes közösségi média csatornák ügyfélszolgálattá, mások panaszfallá. Vagyis ha közlendőjük van az ügyfeleinknek, akkor biztosan elmondják azt, ha kapnak ehhez eszközt.
Ugyanakkor nekünk az a marketing szempontból előnyös, ha a rólunk kialakuló képet az ügyfelek pozitív irányba változtatják, vagyis dicséretet kapunk. Ez több ok miatt sem könnyű: egyrészt kulturális okokból ritkán dicsérünk, másrészt ezt ki is kell érdemelni.
Vagyis a kikényszerített aktivitás nem szerencsés: vagy nem lesz pozitív, vagy látszik rajta a kényszeredettség. Ezért kell olyan eszközöket használnunk, ami miatt valós kommunikációs helyzetek alakulnak majd ki.
Mai tippünk: a közösségi médiában kommunikálni kell az ügyfeleinkkel, erre készüljünk fel!
Utolsó kommentek