Nos, ha már tudjuk, mik is a közösségi média oldalak, akkor érdemes azzal is kicsit foglalkozni, hogy mit is jelent a közösségi média marketing. A már említett IAB munkacsoportban erre a kérdésre is igyekeztünk választ adni, íme:
A közösségi média marketing (social media marketing) arról szól, hogy a hirdető közösségi média platformokon, illetve kommunikációs csatornákon
- kapcsolatba lépjen és párbeszédet folytasson a felhasználókkal (fogyasztóival);
- párbeszédet, témát generáljon a fogyasztók között annak érdekében, hogy az előre meghatározott marketing céljait elérje;
- valamint az itt zajló fogyasztói párbeszéd alapján formálja marketingkommunikációs stratégiáját, taktikáját.
Nem csak az érdekes, mi van benne - párbeszéd, téma, visszacsatolás -, hanem az is, mi nincs itt. Nincs itt, hogy hirdetünk közösségi média oldalon. Az is marketing (illetve reklám), de nem közösségi média marketing. Fontos, sok esetben elengedhetetlen, máskor nagyon jó kiegészítője úgy általában a folyamatoknak, de nem közösségi média marketing. Ezt érdemes megjegyeznünk.
Mai tippünk: ha közösségi média marketinget akarunk folytatni, akkor mindenképpen párbeszédre kell törekednünk a fogyasztókkal, generálni kell a fogyasztók közti kommunikációt és az eredményeket vissza kell csatolni!
Utolsó kommentek