Miközben tudjuk, hogy a stratégia alkotás nagyon fontos tervezési lépés, azzal is tisztában kell lennünk, hogy nem kell mindig minden megoldásra külön stratégiát felállítani, hanem sokszor elég, ha más stratégia részeként kezeljük azt. A közösségi média esetében is felmerül ez a kérdés, és nem tudunk minden esetben jó választ adni arra a kérdésre, kell-e önálló stratégia erre a területre.
Van, aki szerint egyáltalán nincs szükség közösségi média stratégiára, hiszen elég a marketing stratégia részeként kezelni azt, mint eszközt. Más szerint a közösségi média olyan speciális kérdéseket tesz fel, amelyekre valahogy reagálni kell, és máshol nem foglalkozunk azokkal. Tehát szükséges külön tervezni is.
Az igazság véleményem szerint az, hogy érdemes külön foglalkozni a tervezéskor a közösségi médiával, de ez nem jelenti az önálló stratégia elkészítését - és a közösségi médiát egyébként is annyira integrálni kell a teljes céges kommunikációba, hogy az önálló tervezés sokszor nem is lehetséges.
Mai tippünk: a tervezéskor foglalkozzunk a közösségi média speciális elvárásaival, de ne akarjunk feltétlenül önálló stratégiát készíteni!
Utolsó kommentek