Amikor pár éve felmerült, hogy kellene van fogódzó a közösségi média jelenlét tervezéséhez, akkor még nem találtam olyan általános modellt, ami segített volna, és fedte volna azt, amit el akarok mondani. Volt már nagyon sok leírás, olyan útmutató, ami a gyakorlati dolgokban segített két-három platformon, de átfogó tervezési elv kevés.
Ezért alkottam egy saját modellt, aminek három eleme van, és ezen három elem kezdőbetűi adják a nevét is: ez a CVD modell.
A CVD modell egy olyan három elemű alap, amely pontosan megfogalmazza, mire kell odafigyelnünk a közösségi médiában. Az elemek közül egyik sem újdonság, sőt, rendszeresen ezekről beszélünk. Én azt állítom, hogy valójában ez a három - és csak ez a három - elem megfelelő használata elég a sikeres stratégiához.
C: Content, vagyis tartalom. A közösségi média jelenlét nem létezik tartalom nélkül. A tartalom legyen egyedi, célcsoportspecifikus és érzelmeket kiváltó.
V: Visibility, vagyis láthatóság. Azokat az eszközöket kell használnunk, amelyeket a célcsoportunk is használ. Nem a mi döntésünk, hol kell láthatóvá válnunk, hanem a célcsoportunké. Fontos elem, ezen keresztül tudjuk megmutatni a tartalmunkat.
D: Dialogue, vagyis párbeszéd. Ezért csináljuk az egészet, hogy beszélgessenek rólunk az emberek. Vagyis a párbeszéd jelenti egyrészt az emberek közti beszélgetés kialakítását. Másrészt ez jelenti a cégünk és a közösségi médiában lévők közti párbeszédet is: nem elég a tartalom, nem elég a láthatóság, de kell az interakció is. A párbeszéd erről szól.
Mai tippünk: tervezéskor használd a CVD modellt!
Utolsó kommentek