A közösségi médiában két dolgot mérünk: amit mi csinálunk és ami velünk történik. Vagyis:
- ha blogunk van, akkor a blog forgalmát és a kommenteket
- ha Facebook oldalunk van, akkor annak adatait (ez majd külön téma lesz)
- ha Twitterünk van, akkor a követőket, kedvencelőket, retwittelőket és elérésünket
- ha bármi más rendszerünk van, akkor annak saját mérőszámait.
De azt is mérjük, mi történik még:
- hány helyen említik meg a nevünket
- milyen környezetben jelenik meg a nevünk
- vannak-e panaszok vagy dicséretek
- hány embernél válunk témává
- foglalkoznak-e velünk a véleményvezérek
Vagyis alapvetően igyekszünk mérni mindent, ami elérhető adat.
Mai tippünk: ne felejtsük el, a közösségi média több, mint amit mi csinálunk! Az is érdekes, amikor tőlünk független helyeken velünk foglalkoznak.
Utolsó kommentek