A közösségi médiában a saját aktivitásunk mérése vagy az adott eszközzel történik vagy olyan külső eszközzel, ami beilleszthető. Blogot például mérhetünk Google Analytics-el ugyanúgy, mint minden más weboldalt is.
A mérés módja valójában akkor válik kérdéssé, amikor arra vagyunk kíváncsiak, hol és mit beszélnek rólunk. Ennek a mérése lényegében úgy történik, mintha sajtófigyelést csinálnánk. Össze kell állítanunk, milyen kulcsszavakra figyelünk. Cégnév, terméknév, cégvezető neve stb. Ugyanígy figyelhetjük egyébként a konkurenciát is! Ezt követően már csak rá kell keresni ezekre a szavakra illetve kifejezésekre, olyan programmal, ami garantáltan gyorsan indexeli a számunkra fontos weboldalakat.
Tehát olyan szolgáltatást kell keresnünk, ami erre képes. Szerencsére van jó sok ilyen, idehaza a Replise.com és a Neticle.hu az ismertebbek. Ez utóbbi ráadásul megpróbálja a tartalmi környezetből azt is kitalálni, hogy mennyire pozitív vagy negatív egy vélemény.
Mai tippünk: a közösségi média jelenlétünk figyeléséhez első lépésben nekünk kell kitalálni, mi az, amit figyelni szeretnénk.
Utolsó kommentek