A Facebook ingyenes szolgáltatás - de az ingyenességért cserébe egyre kevesebb üzleti szolgáltatást kapunk. Ráadásul az ingyenesség mindössze azt jelenti, hogy a Facebook felé nem kell fizetnünk, csak a hirdetésekért.
De a Facebook használata nemcsak ezt jelenti, hiszen szükségünk van bejegyzésekre, képekre - vagyis tartalomra. És ha jól dolgozunk, akkor jönnek a kérdések a rajongóktól, amiket meg kell válaszolnunk. Vagyis mindenképpen szükségünk van időre és szaktudásra, sőt, adott esetben képeket is kell vennünk.
Vagyis a Facebook-on az üzleti jelenlétünk akkor sincs ingyen, ha nem fizetünk a hirdetésekért. Éppen ezért érdemes végiggondolni, hogy a befektetett munkánkat mennyire teszi hatékonyabbá az, ha többek számára is elérhetővé tesszük Facebook hirdetéssel?
A Facebook ára ráadásul nemcsak az, hogy hirdetünk és tartalmat kezelünk. A Facebook-al ezen felül is érdemes foglalkoznunk. Elemezve az egyes posztokat, elemezve a Facebook-ról érkező látogatóinkat, és nem utolsó sorban figyelve, hogy a saját oldalunkon kívül hol beszélnek rólunk. Ez utóbbinak egyértelműen van extra költsége, míg az elemzéseknek ismét idő és tudás igénye.
A Facebook tehát egyáltalán nem az ingyen reklámot jelenti. Semmi sincs ingyen.
Mai tippünk: a Facebook jelenlétünk költségei esetében számoljunk mindennel, ami pénzbe került, vagy ami az időnket tölti. Csak így kaphatunk teljes képet a jelenlétünk áráról!
Utolsó kommentek