Számomra a témák kiapadhatatlan tárháza a KKV Marketing csoport a Facebook-on. Aztán persze a legtöbbet időhiány miatt nem írom meg, de csak az ott felmerülő témákból ellennék életem végéig ezen a blogon. Legutóbb volt egy olyan kérdés, amely arról szólt, hogy egy marketinges szeretett volna egy válaszanyagot készíteni egy másik marketinges videójára. A problémája az volt, hogyan csinálja ezt meg úgy, hogy ne legyen jogilag támadható és a másik ne sértődjön meg.
Az első része a kérdésnek teljesen érthető: ha szóba hozzuk a konkurenciánkat, akkor azt úgy kell tenni, hogy támadhatatlanok legyünk. A másik részét viszont nem teljesen értettem. Egy szakmai kérdésről volt szó, ami pontosítást, kiegészítést igényelt. Mire föl az óvatoskodás?
Tudom, most sokan fognak azért utálni, amit mondok, de azt gondlom, hogy amennyiben a közösségi médiában kommunikálunk, akkor karakteresnek kell lennünk. Nem lehet, sőt, tovább megyek, nem is érdemes arra figyelnünk, kit és mennyire sért az, amit írunk. A merészebbek erre rá is játszhatnak, és lazán beszólhatnak a megszólítottnak. Hogy miért? Mert csak ez fogja elérni az ingerküszöböt. Lehet egymást nyalogatni, lehet kölcsönösen kedveskedni, de az kifelé unalmas és jellegtelen. Langyos víz.
Ha valamit ki akarunk jelenteni, és az esetleg sért mást, akkor ezzel nem kell foglalkoznunk. Írjuk meg. De azért van két nagyon fontos dolog, amit be kell tartanunk:
- Soha ne az embert támadjuk! Sem a kinézete, sem a beszédmódja, neve, vallása, származása, neme ne legyen téma! Amivel vitatkozhatunk, az a szakmai mondanivaló. Semmi más!
- A másik legalább ilyen fontos: igazunk legyen. Nincs annál nagyobb bukás, mint amikor beszólunk úgy igazán vaskosan valakinek a mondanivalójára, és kiderül, mégis neki van igaza...
Tehát legyünk határozottak, karakteresek, ne legyünk unalmasak! És igen, minden egyéb kérdést megelőzve: lehet nekem is beszólni, bátran. Csak aztán igazad legyen!
Utolsó kommentek