Nem új dolog, hogy olyan marketinges cikkek születnek, amiben a cikk írója a saját jó példáján keresztül próbálja elmondani, mitől lehetsz sikeres. Ha ezek az írások egyfajta esettanulmány jelleggel készülnek, és olyan példát vezetnek végig, ami általánosítható, akkor általában nagyon hasznos írások.
De egyre több olyat látok, amikor valaki valamilyen extrém példát mutat be, mintha az lenne a követendő út. Vagyis fog egy szerencsés kivételt, és úgy állítja be, hogy lássuk, ő milyen ügyes volt, és egyébként te mennyire ügyetlen vagy, ha nem tudsz ilyet. El kell árulnom: egy-egy szerencsés cikkel, bloggal valóban el lehet érni nagy elérést. Rengeteg látogató, sok komment, világhír, ingyen sör. De.
Nagyon nem mindegy, ki a célcsoportunk és mi a célunk. Egy-egy fellángolás jól néz ki, de erre nem lehet stabil üzletet építeni. Ráadásul nem mindegy, kiket is érünk el. Van ismerősöm, aki nem a blogjából él, lényegében hobbiból írja, és így ér el nagy látogatottságot. Ha bemész az oldalára, nem fog rádömleni a reklám, és ami még fontosabb, láthatóan a cikkek a tartalmuk miatt érdekesek. Vagyis minőséget (egyfajta minőséget) adnak. Egyébként stabilan, adott rendszerességgel.
De ha nekünk konkrét értékesítési céljaink vannak, akkor már jelentősen szűkülnek a lehetőségek. Például a nagy látogatottsághoz kell valami mainstream kiemelés, a legismertebb az Index.hu címlap. De oda egy egyértelműen sales poszt nem fog kikerülni, nem beszélve arról, hogy csak olyan blogokat emelnek ki, amiben meg van engedve, hogy ők is elhelyezhessenek hirdetéseket (vagyis akár a konkurenciánkat is). Ha viszont úgy írjuk meg, hogy indirekt eladás legyen, akkor alacsony lesz a konverzió.
Nem arról van szó amúgy, hogy ne lenne tanulságos, mivel lehet sok látogatót vonzani. A problémám az, ha ezeket a kivételeket valaki szabályként kezeli. Mert azzal pont az egész tartalommarketing működését kérdőjelezi meg.
Szóval, ne essünk a kivételek csapdájába. Olvassuk el bátran ezeket az írásokat is, de ahogy nem akarunk egy valóságshow miatt "ismert celebekké" válni, úgy ne akarjunk egy ilyen kivétel után világmegváltó marketingesek lenni. Hiszen a kivételeknek pont az a lényegük, hogy nem igazán ismételhetőek meg.
Utolsó kommentek