Ezúton is boldog új évet, bla-bla-bla... Neked is dolgosan kezdődött az év? Nálunk mintha folytatódna az őszi hajtás. Nem panaszkodom, ennek örülök, csak mondom, hogy valami baromi nagy pörgés tud most lenni. Mindig minden egyszerre történik, persze. Vagyis:
- ne felejtsd el, hogy március 1-2. Evolution konferencia, aminek a második napján ismét lesz Keresőmarketing Nap
- naná, hogy még le kell osztályoznom egy csoportot, mert eddig nem volt se időm, se energiám rá, de már várják a jegyeket nagyon
- a következő két hétben kétszer is államvizsga elnök leszek, szeretem, jó buli, de persze akkor a hallgatókra figyelek, nem "dolgozom"
- a napi két megbeszélés ügyfélnél a nyugis nap...
- és konkrétan minden nap jött ajánlatkérés (ez a legjobb amúgy), igaz, ma még nem (hahó! valaki?)
Mondom, nem panasz, egyszerűen csak olyan, mintha parittyából lőtték volna ki a kettőezertizenhetet. Reméljük, így is marad, és ez nemcsak nálunk van így, hanem úgy általában a piacon is. Tényleg nem ártana egy stabil fejlődés, mert munkakedvünk az van.
Az utóbbi napokban több olyan kérés-kérdés is beesett, amik miatt mindenféle kkv-s weboldalakat kellett megnéznem. Hát, hol sírtam, hol röhögtem, de tényleg. Ha lett volna a nyolcvanas években web, akkor ilyen lett volna. Majdnem minden hibával találkoztam, amit előadásokon szoktam elmondani. Hol van itt még a mobil változat! Még azt sem sikerült megugrani, hogy a desktopon megtaláljam, ami érdekelne. Tanulság? Ezek a cégek vagy feladják, vagy megújítják a webes jelenlétüket. Ez utóbbi esetben nagyon nem fogunk unatkozni.
És persze ott van a másik véglet: cégek, akik eddig se csinálták rosszul a webes ittlétet, de most még jobban, még tervezettebben szeretnék. Így stratégiát készítünk, weblapokat tervezünk, és persze kampányokat indítunk, Facebook oldalakat gondozunk, mint a rendes kertészek.
Miközben a munka egy része egyre inkább rutin, aközben a rutin előtti kitalálás egyre érdekesebb. Már nemcsak a lakossági ügyfelekkel foglalkozó cégek akarnak erősíteni, egyre több a klasszikus B2B megkeresés. És az már csak a hazai kis piacunk tragédiája, hogy a megoldások jobbára elsősorban nem a hazai piacot erősítik... Jelenleg egy bizonyos széles réteg számára se a Google-nek, se a Facebook-nak nincs alternatívája. Ez azért egy kicsit fáj.
Szóval, boldog új évet, de igazából nem egy nagy pihenés után, hanem csak azért most, mert eddig levegőt sem kaptunk. Lássuk hát, milyen lesz ez a 2017!
Utolsó kommentek