A jó marketinges képes elvonatkoztatni. A jó marketinges nem magából indul ki. A jó marketinges nemcsak megérti, hogy nem ő a célcsoport, de ezt a munkája során is figyelembe veszi.
Nem tudom elégszer elmondani a fentieket. De van még egy dolog, amire képes a jó marketinges: képes arra, hogy ne általánosítson.
Amikor sikerül egy kampány, amikor bejön egy eszköz, nagyon könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy azt gondoljuk: ez mostantól mindenkinek jó lesz, ez a marketing Szent Grálja, ezt és így kell használni! Pedig ez a legnagyobb hiba, amit ilyen esetben egy marketinges elkövethet.
Számos ügyfélnek dolgozunk, köztük nagyon sok webáruház is van. És azt látjuk, hogy vannak webáruházak, amelyeknek a Facebook hirdetések hozzák a nagy bevételt, másoknak meg a keresőhirdetések. Ezt látva nem tudom azt kijelenteni, hogy az egyik vagy a másik eszköz az, amelyik "jó". Jó mindkettő. Nem jó egyik se.
Éppen ezért nem tudok sokszor egyenes választ adni. "Mit javasolsz? Hogyan hirdessünk? Mennyit költsünk?" Lehet ezekre nagy általánosságokat mondani, de minden válasz így kezdődik: Attól függ. És így folytatódik: kellene csinálni egy teszt kampányt.
Nincs királyi út, nincs mindenki számára használható kész megoldás. A marketing nem konfekció.
Utolsó kommentek