Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Van élet a Facebook-on túl?

Címkék: google onlinemarketing üzlet etarget

2018.01.15. hétfő 13:48 Konrad

freedom-307791_640.png

Az elmúlt hét hírei arról szóltak, hogy a Facebook megváltoztatja az algoritmusát, így várhatóan még nehezebb lesz a cégeknek eljutni a lájkolóikhoz, érdeklődőkhöz. Írtam én is több cikket ezzel kapcsolatban, de a nagy hír- és véleményzivatarban egy dolgot nem sikerült kihangsúlyozni: a Facebook-on kívül is van élet.

Persze, a Facebook annyira ügyesen felépítette a szolgáltatásait, hogy hajlamosak lehetünk elhinni, hogy ami fontos, aki fontos, az a Facebook-on ott van. És persze mindig vannak olyan megmondó emberek, akik ezt még erősítik is: a Facebook nélkül nincs élet!

És tény, a Facebook-on sok dolgot elvileg tök egyszerű megcsinálni. Jó célzási lehetőségek vannak, mindenféle hatékony (vagy annak tűnő) hirdetési lehetőséget találunk, és ott van egy csomó ember. Így aztán aki épeszű marketinges, az nem mondja azt, hogy a Facebook-ra nincs szükség. Ezt én se állítom. Csak annyit mondok: a Facebook mellett érdemes másban is gondolkozni.

De mi ez a más?

Egyrészt legyen saját weboldalunk. Másrészt indíthatunk egy blogot is, akár a weboldalon, akár azzal párhuzamosan, blogszolgáltatást használva. A blog.hu népszerűségét pl. az is adja, hogy bizonyos körülmények között Index.hu címlapos megjelenése is lehet egy-egy bejegyzésünknek, ami a garantálja a nagy olvasottságot (és a sok trollt is, mintegy bónuszként). A Tumblr is nagyon jó felület blognak, és persze ott van a Google szolgáltatása, a Blogger (Blogspot) is.

Hirdethetünk a Google hirdetési rendszerében, ez sem újdonság. A kereső mellett a Youtube és a Google Display Network is megadja azt a fajta széleskörű célzási lehetőséget, amit a Facebook-tól megkapunk. És persze vannak más, hasonló rendszerek is, pl. az ETARGET, a NetAdClick, az ADSelf, a CT Network, hogy csak a hazai lehetőségeket soroljam.

Ha már nagyobb összeget tudunk egy kampányra költeni, vagyis kilépünk a havi hatszámjegyű költségvetésből, akkor szélesre nyílik előttünk a display hirdetések világa, és akár programmatic kampányokat is futtathatunk. Nagy eléréseket, egyedi célzásokat és akár különleges kreatívokat is használhatunk, igaz, ez a széles hirdetési piactér már inkább a közepes és a nagyobb cégek játszótere. De egy-egy tematikus kampányt a kisebb költségvetésű cégek is megengedhetnek magunknak, és a célcsoportunk számára fontos weboldalakkal egyedileg is érdemes lehet együttműködni.

És ezek elsősorban csak a hirdetések voltak. De építhetünk e-mail adatbázist, amire aztán hírlevelet és direkt hirdetéseket is küldhetünk - egy jó adatbázis felépítése költségben összemérhető egy lájkolói körrel. És az automatizált e-mailt megoldások a természetes helyettesítői a Messenger bot megoldásoknak. A hírlevelezés ráadásul egy jó átjáró a Facebook felől: a Facebook aktivitással is építhetőek az adatbázisok.

Ha pedig fontosak az egyedi megoldások, hirdethetünk a Waze-n, használhatjuk a Viber-t (akik bot-okkal is) is. És ne feledkezzünk el a Google egyéb megoldásairól: a Google Cégem program nemcsak azért jó, mert ezzel tudjuk a Google Maps jelenlétünket profivá tenni, hanem azért is, mert megrendeléseket hozhat.

Ezek a megoldások mindenki számára elérhetőek. Persze, egyszerűbb csak a Facebook-ra koncentrálni, de talán pont a múlt hét hírei megmutatták, mekkora bizonytalanságot és főleg mekkora veszélyt jelent az, ha csak egy eszközre építjük a marketingünket. A diverzifikálás nemcsak a befektetéseknél fontos, de a marketingben is.

Vagyis van élet a Facebook-on túl, hirdetőként is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6713577389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása