A rossz reklámmal ugyanúgy fogsz találkozni, mint a jóval. A rossz reklám ott van az út szélén az óriásplakáton, szembejön veled a metróban, belefutsz az ingyenes újságban. A rossz reklám ugyanúgy megjelenik bannerként, vagy szponzorált bejegyzésként a Facebookon. A rossz reklámot láthatod a tévében, hallhatod a rádióban. És mivel rossz reklám, így persze mindig azzal szembesülsz, hogy na, már megint nem tetszik.
A rossz reklám lehet hatékony. No nem azért, amiért egy reklám hatékony szokott lenni, nem. Ne várj ettől nagy csodákat. A rossz reklám csodája az elérés. Amikor már ötszáz-huszonhatodszor találkozol a rossz reklámmal, annyira beleég az üzenete, hogy emlékezni fogsz rá. A rossz reklámnak nincs vizuális identitása, a rossz reklámnak nincs fülben maradó dallama, a rossz reklámnak nincs kedvesen vicces szlogenje. A rossz reklámnak elérése van.
A rossz reklám is annyiba kerül, mint a jó reklám. Dolgoznak rajta, legyártják, kirakják. A rossz reklámon is emberek dolgoznak. Bár ha jobban belegondolunk, a rossz reklám többe kerül, mint a jó reklám, hiszen a rossz reklámból sok kell. Nagyon sok.
A rossz reklám szennyezi a környezetet. A rossz reklám ronda. A rossz reklám harsány. A rossz reklám szexista. A rossz reklám idegesítő. A rossz reklám ízléstelen. A rossz reklám - rossz.
A rossz reklámmal mégsem ez a legnagyobb baj. A rossz reklámmal az a legnagyobb baj, hogy általában a reklámszakmát a rossz reklámokról ítélik meg.
Te mikor láttál legutóbb rossz reklámot?
Utolsó kommentek