
2005-ben kezdtem el írni ezt a blogot. Akkor még annyira újdonság volt ez az egész közösségi médiás világ, hogy szinte névről ismertünk mindenkit, aki magyar nyelven bármilyen tartalmat állított elő, sőt, rendszeresen össze is jártunk. Aztán pár év alatt annyira népszerű lett a felhasználó tartalom, hogy többünknek ismertséget és népszerűséget is hozott. Amit aztán volt, aki kihasznált, és voltak sokan, akiket elsodort az élet más felé.
Én a cégünket, az Onlinemarketing.hu-t a blogból nyert ismertséggel tudtam felépíteni. Akkoriban még nem volt jellemző az olyan direkt bevétel, mint manapság a youtuberek vagy instás influencerek világában, de később ez is megjelent, és lettek támogatók és hirdetők is.
Volt bő öt év, amikor a blogolás volt a fő ismertségnövelési lehetőség.
Néhány dolgot akaratlanul is megtanultam ebben az időben. Egyrészt az irigység és az ismertség együtt jár: sokaknál éreztem, hogy csupán az ismertség miatt nem lehetettem se szép, se okos. Másrészt az ismertséggel együtt jár az is, hogy rámköszönnek konferencián, de akár az utcán is, és amikor visszakérdezek, honnan ismerem, kiderül, olvassa a blogomat. Ehhez persze kellett, hogy legyen fent fotó - de az a kezdetek óta adott volt. Harmadrészt sokan az írásaim alapján pozicionálnak be, az vagyok, ami a blogomon látszik. Végül: a blogos tartalom sokkal tovább él, mint a Facebook (vagy az Instagram). A mai napig olvassák a bő tíz éves bejegyzéseket is.
Plusz adaléka a szöveges közlésnek, hogy egy-egy általam írt mondat visszaköszön a mai napig szakdolgozatokban is.
Figyeltek rám, figyelték, mit írok, jöttek a visszajelzések. Aztán idővel a blogolás kevésbé lett érdekes, jöttek az új platformok, és én is ritkábban írok. Mára nem számítok influencernek, még akkor sem, ha tudom, ma is olvasnak elég sokan. Mondhatnám, így múlik el a világ dicsősége. De igazából ez természetes. Az elmúlt bő évtized alatt rengeteget írtam, de rengeteget változtam. És rengeteget változott a világ is. Mára a népszerűséghez videót kellene gyártanom, ismét hetente sokszor kellene tartalmat generálnom, és nem ártana elővenni az egyszerűbb, de jelenleg pörgő témákat.
Mert így válhatsz influencerré: legyél érdekes, legyél aktuális, legyél ott, ahol a közönséged pörög. Ha ez megvan, akkor már csak egy csipetnyi szerencse kell, hogy fölkapjanak. És máris beállhatsz a sorba a befolyásolók között.
Utolsó kommentek