Sok olyan hirdetést látok, amiben a címhez hasonló üzenet van: csak egy hétig érhető el a kedvezmény, jövőhéten nyitunk, stb. Ezek azért kifejezetten jó szövegek, mert könnyű megérteni, felfogni. Nem kell tudni, milyen nap van, hanyadika van. Hiszen ha azt írom, a kedvezmény november 14-ig érvényes, azt kapásból nem fogja tudni az olvasó, hogy melyik nap is? Az már a jövőhét? Eleje vagy közepe?...
Szóval helyes gyakorlat, ha relatív időzítést adunk meg. De.
Ha az ilyen üzeneteket hirdetjük is, akkor figyeljünk arra, mikor hirdetjük! Egy nappal az akció lejárta előtt a "csak egy hétig" kedvezmény valójában már csak alig egy napig tart. A jövőheti konferencia pedig holnap lesz.
Vagyis: ha olyan hirdetést készítünk, ami tartalmaz relatív határidőt, mindig figyeljünk arra, mikor és meddig hirdetjük! Egyébként is érdemes a hirdetések értelmét mindig ellenőrizni. Én eredetileg matematikát tanultam, és a sokak által utált szöveges feladatoknak is mindig az volt a vége, hogy ellenőrizzük vissza az eredményeket. Egy-egy fizika példa megoldása is azzal végződött, nézzük meg, reális-e az eredmény (hiszen ha a madár a számításaink szerint 450 ezer km/másodperc sebességgel repült, akkor ott tuti valamit elszámoltunk).
Szóval, én most kiírtam címnek, hogy csak egy hétig olvashatod ezt a bejegyzést - és ez kint is marad, reményeim szerint évekig. Ahogy a falusi kocsmában is a felirat: Hitel holnaptól!
Utolsó kommentek