Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi lesz veled, Index.hu?

Címkék: index

2020.07.22. szerda 18:44 Konrad

33563286_620750b4666048497c77f4e99694588a_wm.jpg

Aki ismeri az Index.hu történetét, az pontosan tudja, hogy az Internettóból jött létre. Egészen pontosan az Internettó készítői meg akarták venni az azt kiadó IDG-től a portált, de az IDG ezt nem így gondolta, emiatt jött létre 1999-ben az Index.hu. Volt nagy kampány is, és az Index.hu akkor és ott lényegében megszerezte az Internettó korábbi olvasóit.

Eltelt bő 20 év, és úgy tűnik, hogy a mindenféle tulajdonosváltásoknak az a vége, hogy az Index.hu eddigi függetlensége elveszhet. Érdemes tudni, hogy az Index több ok miatt is függetlenebb volt eddig, mint sok más újság. Az egyik legfontosabb: még a kétezres évek elején sikerült a szerkesztőségnek egy olyan szabályrendszert létrehoznia és elfogadtatnia a mindenkori tulajdonosokkal, ami garantálta, hogy nem szólnak bele a szerkesztésbe. Ezt követően a mindenkori főszerkesztő feladata volt képviselni a szerkesztőség egészét, amikor mégis ilyen próbálkozások történtek.

Az Index.hu főszerkesztőjét ma a tulajdonos elbocsájtotta. Vagyis jelenleg nincs, aki védje a szerkesztőséget.

Felmerül a kérdés, miért nem áll fel az egész szerkesztőség, és miért nem csinálják meg az Indexet más néven, mint ahogy bő 20 éve ez sikerült? Ebben a cikkben azokat az okokat szedtem össze, amik miatt ez most nem lehetséges.

20-21 éve egy kis szerkesztősége volt az Indexnek, sok lelkes emberrel. Én 2000 januárjában kezdtem el ott dolgozni, akkor voltunk talán 45-46-an összesen, újságírókkal, fejlesztőkkel, mindenkivel. Ma újságíróból is több van az Indexnél. Egy ekkora szerkesztőséget fel kell tartani, fizetéseket kell adni. Ez 1999-ben is csak úgy ment, hogy a tulajdonosok rakták bele a saját pénzüket, majd 2000-ben több körben befektetőket hoztak, és ezzel tőkéhez jutottak. Mert ha van is látogató, abból nem lesz azonnal bevétel...

Jelenleg a hirdetési piac a Covid-19 miatt padlón van. Nem kicsit, lényegében minden magyar szerkesztőségben csökkentették béreket, jellemzően 25%-al. Ha ma indítana valaki egy új oldalt, nem tudna azonnal bevételt termelni, mert áll a piac. Egyszerűen nincs elég hirdetés, vagy ami van, az politikailag nem elfogadható.

Egy új oldal felfuttatása sok idő és sok pénz. Utoljára ezt sikeresen az Index.hu régi főszerkesztője tudta megoldani néhány volt Indexessel: a 444.hu képes volt látogatókat és ismertséget szerezni. De még nagyon messze vannak az Indextől (kb. negyede az olvasók száma a 444-en, forrás). 

De ami a legnagyobb gond, és ez adja az Index.hu legnagyobb értékét is, az a brand. Az Index amióta megalakult, tudatosan építi a brand ismertséget. Miközben az Origónak a látogatóit adta a Magyar Telekom (az előfizetésekkel és a Freemail majd az iWiW megvásárlásával), addig az Indexnek már 2000-ben is saját lábán kellett látogatókat szereznie. Ezért nagyon sok pénzt és energiát öltek abba, hogy az Index.hu brand ismert legyen: az első komolyabb kampány már 2000-ben elindult, és nemcsak offline eszközöket használtak. Meg is lett az eredmény: jelenleg az Index.hu a legjelentősebb online brand a hazai piacon, a nemzetközi szereplőket nem számolva.

De mit jelent ez a gyakorlatban? Az Indexnek van napi 800 ezer - 1 millió látogatója, akiknek a döntő többsége direkt látogató: nem megosztásból, nem linkekből, főleg nem hirdetésekből vagy egyéb hírgyűjtőkből érkeznek. Még a keresőforgalom sem annyira jelentős, mint más portáloknál megszoktuk. Bár publikus mért adatról nem tudok, de a SimilarWeb adatait vehetjük irányadónak. Ez alapján a látogatók 77% direkt látogató! 

Ennyit ér maga a brand, és ezért nagyon fontos, hogy az Index.hu név kinél van. Más kérdés, hogy vacak, nem független tartalommal ez nagyon gyorsan el is vész. Miközben az Origó esetében a politikai arculatváltás és ezzel együtt a tartalom silányulása nem jelentette az összes látogató elvesztését (bár volt csökkenés), addig az Indexnél máshogy történnének a dolgok. Az Origó Freemail szolgáltatása, és az a tény, hogy a mai napig sokaknál kezdőoldal, mert anno a szolgáltató ezt állította be, és a megszokás nagy úr, eleve ad látogatókat. (Forrás.)

Mi történik tehát, ha az Index.hu név alatt hirtelen más tartalom lesz, és a szerkesztőség feláll? Vajon át lehetne-e most vinni egy millió olvasót, ha valahonnan sikerülne finanszírozót találni?

Nehéz erre választ adni. Az optimista vélemény, hogy persze, mennének az emberek. De nem szabad, nem lehet egy optimista véleményre építeni, és nincs bizonyíték sem arra, hogy tényleg ez történne. Az olvasók eltűnnének rossz esetben, és az Index, amit ma annak ismerünk, megszűnne.

Ezért is kérdés tehát: mi lesz veled, Index.hu? Mint volt indexes, kicsit a mai napig magaménak is érzem a szolgáltatást. Szeretem, elfogult vagyok, és kicsit félve figyelem, mi lesz jelen esetben a megoldás. Örülnék, ha a tulajdonosok és a szerkesztőség meg tudná oldani ezt a helyzetet, és maradna az Index olyan, mint eddig volt. Sajnos úgy néz ki, ennek most nagyon kicsi az esélye.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4516043206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FF 2020.07.22. 18:55:49

Ha testületileg felállnak és indítanak valami újat, habozás nélkül átmegyek.

Drizari 2020.07.23. 11:11:14

Mi lenne? Átváltozik kormányoldallá. A kérdés úgy helyes: mi lesz az idex.hu munkatársaival?


süti beállítások módosítása