A hazai online kkv hirdetések világa kifejezetten unalmas. A cégek szoktak hirdetni a Facebook-on és a Google által adott felületeken - és utána a nagy csend. Nem jellemző, hogy ezen sokan túllépnének, aminek persze több oka is van.
Az egyik ok egyértelműe a lehetőség hiánya. A Facebook és a Google olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyek nagyon előnyösek a kisvállalkozásoknak. Alacsony összeggel indíthatóak, kevés plusz a költsége a hirdetésmegjelenésen túl, és ráadásul nagyon jól skálázhatóak is. Plusz egyértelműen hatékonyak.
Azt gondolhatnánk, hogy nincs más ilyen rendszer, és ha minden tulajdonságot nézünk, akkor valóban nem nagyon találunk jelentősebb szereplőt. Talán az egyedüli ETARGET az, amelyik valamilyen szinten fel tudja venni a versenyt a két nagy nemzetközi céggel, de az ETARGET mostanában mintha teljesen elfelejtett volna kommunikálni a piac felé.
A másik ok pont ebből következik: amik vannak lehetőségek, azok sem nagyon érik el a KKV-kat. Konferenciákon látom, pár esetben tudom, melyik ismerősöm dolgozik ott, de a kkv-k - főleg a kisebbek - egyáltalán nincsenek megszólítva, így be se kerülnek a közbeszédbe. Nincsenek olyan kkv szakértők, akik ajánlják őket.
A harmadik ok az, hogy mivel egyre kevesebben használnak mást, egyszerűen mindenki abban gondolkozik, hogy csak ezek vannak. Nincsenek más szolgáltatások, csak a Facebook és a Google.
Kellene teret adni az egyéb lehetőségeknek, nem?
Ha olvasod ezt a bejegyzést, és hirdetsz más platformokon, vagy üzemeltetsz, esetleg eladsz más platformot, ami a kkv-knak szól, írj nekem! Ha nem vagy érintett, akkor csak oszd tovább a posztot, hátha belefut valaki.
Írnék minden más lehetőségről a jövőben.
Utolsó kommentek