Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Provokátorok

Címkék: közösség facebook közösségi média

2020.10.26. hétfő 08:19 Konrad

kommentelj.png

Sajnálom kicsit, hogy a provokálás szó negatív jelentésű. Sajnálom, mert egyszerűen használható és kifejező. Az eredeti jelentése párbajra hívás volt, majd egy kicsit átment a kémtörténetek világába, és a diktatórikus rendszerekben pedig a besúgók egyik eszköze lett. Számomra a provokálásnak az a jelentése is fontos, hogy előre tervezetten előidézek, kiváltok valamit.

Amikor a közösségi médiában szeretnék hatást elérni, akkor azt próbálom valahogy kiprovokálni, hogy a felhasználók reagáljanak. Az a legjobb, ha hozzászólnak ahhoz, amit én csinálok: kommentezik a posztokat a Facebookon, válaszolnak a Twitteren. El szeretném érni, hogy reagáljanak. Vagyis: provokálok.

A jó közösségi médiás jól tud provokálni. Képes arra, hogy hatást váltson ki a posztjával, vagyis a felhasználók reagáljanak. Ezzel több hatást is elér: egyrészt a felhasználó sokkal jobban emlékszik arra, amit nemcsak olvas, de reagál is rá. Másrészt a reakciója egyenes következménye az, hogy meg is osztja a bejegyzést valamilyen módon az ismerősei felé. Végül a legtöbb közösségi oldal (de főleg a Facebook) számára egyben egy jelzés is, hogy az adott tartalom érdekes lehet.

Provokálni sok módon lehet, sokféle módja van annak, hogy hatást váltsunk ki. A tartalom megírása ezért is nehéz: sok dolognak kell megfelelni, így nem lehet mindig minden esetben bármit felhasználni. Pedig van egy csomó jó technika, össze is szedtem párat, amit érdemes használni:

Like kérése

Kérd meg a posztban az olvasót, hogy ha tetszik neki, amit írsz, lájkolja a posztot. Sokan vannak, akik önmagában ennek a hatására hajlandóak lájkolni.

Komment kérése

Kérd meg, írjon kommentet. Kevesebben fogják tenni, mintha lájkot kérnél, de lesznek olyanok, akik reagálnak, és ez el is indíthat akár egy olyan folyamatot, hogy egyre többen kommenteznek.

Megosztás kérése

Érdekes, hogy sokan szívesebben osztják meg a posztot, mint kommenteznek - ahogy a lájkhoz sem kell gondolkodni, a megosztáshoz sem. Így adott célcsoportnál lehet, ez jobban működik.

Vélemény kérése

Ez majdnem ugyanaz, mint komment kérése, de itt a konkrét véleményét kérdezed. Ez kevésbé működik, mint a komment kérés, de bizonyos célcsoportoknál ez a felhívás lesz a jobb. Hogy mikor melyik? Tesztelni, tesztelni, tesztelni!

Szavazás

Egyszerűbben lehet rávenni kommentre az embereket, ha előre megadod a válaszokat. Ennek legjobb módja valamilyen szavazás. Ilyenkor lehet, csak annyit kell írni: "A B-re szavazok" - és máris megvan a komment...

Kérdés feltétele

Hasonlít a véleményhez, de mégis kicsit más. A kérdés lehet személyesebb is (mi a kedvenc színed), vagy akár szavazás is (ahol nem adsz meg kész válaszokat).

Megfelelő kép használata

Vannak olyan képek, amik önmagukban megmozgatják az embereket. Hogy micsoda? Ez függ a célcsoportodtól. De ha felfigyelnek rá, és érzelmeket vált ki, akkor már nyert ügyed van.

Játék

Természetesen a játék is működik, azt szoktam javasolni, akár nyeremény nélkül is futhat. Ha van elég aktív követőd, akkor csak a játék kedvéért is sokan játszanak.

Mint látod, ezek mind egyszerű megoldások. Nem kell különösebben nagy tudás ezek használatára - de természetesen nagyon fontos, hogy ismerd a célcsoportodat, vagyis a követőket, akiket provokálsz. Mert az üzenetek csak akkor fognak úgy működni, hogy a te  céljaidat is érd el. Ugyanis a fenti eszközök nem működnek, ha az üzenet rossz. De mit jelen az, hogy jó az üzenet?

  • A célcsoportodnak szól
  • Rólad szól
  • Megváltoztatja pozitív irányba a rólad alkotott képet
  • És persze cselekvésre buzdít közvetve vagy közvetlenül

Sajnos mindez azt is jelenti, hogy nincs királyi út, nem lehet előre megadott sablonokat használni. Mindig, minden esetben egyedileg kell felépíteni azt a tartalomstratégiát, amelynek a része lesznek a provokáló posztok is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9616256418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása