Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A weboldal készítés "nulladik" lépése

Címkék: weboldal

2020.11.23. hétfő 12:08 Konrad

html_640.jpg

Bár már 1995-ben készítettem weboldalakat, de végül nem ez lett a fő tevékenységem. Közben befejeztem az egyetemet, marketinges lettem, és nem is nagyon kívánkoztam vissza ahhoz, hogy én rajzolgassak vagy kódoljak - vannak nálam sokkal jobban ehhez értő emberek.

De mégis, a weboldal készítés megmaradt, és végigkísér a szakmai munkában is. Csak már nem az a dolgom, hogy html-t írogassak vagy képeket rajzolgassak, hanem azt kell "kitalálnom", mi legyen egy-egy weboldalon. Marketingesként ugyanis a weboldal készítés továbbra is feladat, csak a munka kevésbé látványos. Mire készen vagyok, csak pár oldal pdf-et adok át a megrendelőnek, amiből majd a hozzáértő webszerkesztők és grafikusok fognak tudni egy kész weboldalt készíteni.

Ez a "kitalálás" a specifikáció megírása. Olyan alapvető kérdéseket kell tisztázni, hogy mi a weboldal célja, kik a célcsoportok, milyen szolgáltatásokat szeretnének felrakni a weblapra, milyen elérhető és milyen megírandó szövegek vannak, milyen képek, videók, grafikák, zenék, hanganyagok vannak vagy kellenek. Nekem kell leírni, milyen menüpontok legyenek, milyen módon legyen a tartalom felosztva, stb.

Grafikát, oldaltervet még nem kell készíteni ebben a fázisban, az majd a következő lépés. Ebben a lépésben a tartalomra kell koncentrálni, annak elrendezésére, megjelenésére. Ez a munka mindig azzal jár, hogy egyeztetnem kell a megrendelővel, adott esetben azokkal az emberekkel, akik a megrendelőnél majd használni fogják a weboldalt (nagyobb szervezet esetén ez akár 5-10 fő is lehet), és az sem árt, ha a célcsoportok körében is végzünk kutatást.

A végeredmény tehát egy pdf lesz, amelyben le lesznek írva olyan triviális dolgok is, mint például az, hogy mobilról is jól használható legyen a weboldal, hogy feleljen meg a keresőoptimalizálási elvárásoknak (és ez mit is jelent az adott esetben), és ezek mellett le lesz írva, mit tartalmazzon a címlap, mit tartalmazzanak az aloldalak.

A munka még nem UX, vagyis nem a használhatóság "kitalálása", hanem az azt is megelőző lépés. Ezért írtam a címben: ez a nulladik fázis. Ebben a dokumentumban olvasható igények lesznek majd a weboldal. Minél pontosabb ez a dokumentum, annál egyszerűbben lehet majd árajánlatot kérni az egyes lépésekre, és minél kevesebbet fognak a jövőben ennek a dokumentumnak a tartalmán változtatni, annál pontosabb árajánlatot is fognak kapni a kivitelezésre.

Ez a fajta specifikáció készítés egyébként is valahol elengedhetetlen. Ha nincs, akkor majd a webszerkesztő és a grafikus fog kérdezősködni, amikor készül az oldal. És ha olyankor kell mindezt kitalálni, biztosan nem lesz annyira átgondolt, mintha előre terveznénk.

Most is dolgozunk egy ilyen projekten. Így a hetem is interjúkkal fog telni, 3-4 beszélgetésem lesz egy konkrét weboldalhoz. Hogy aztán majd valamikor december le tudjam írni milyen lesz ez az új weboldal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6916294688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása