Ugye méred a weboldalad forgalmát? És mikor néztél rá utoljára azokra az adatokra?
Készítünk egy tervet, egy új weboldalra van szüksége a megrendelőnek. Természetesen a régi weboldal átnézése is kell ehhez, és a régi weboldal adataira is szükség van. De előzetesen azért kérdeztük az ügyfelet, mit tud a weboldalról. Majd ránéztünk az adatokra - és kicsit más láttunk.
A fő eltérés két területen volt: honnan jönnek a látogatók és milyen eszközt használva nézik a weboldalt. Mindkettő területen nagy eltérés volt ahhoz képest, amit az ügyfél gondolt. A látogatók keresőből jöttek, és főleg mobilt használnak. Mindkettő fontos a jövőbeni tervekhez, de a jelen stratégiáját is meghatározza.
Tudom, aki aktívan futtat kampányt, az általában nézi az adatait. De sokan csak azt, hányan jöttek az oldalra, mit néztek, mennyi időt töltöttek el. Pedig van más fontos adat is, amit érdemes átnézni rendszeresen. A két fenti adat is ilyen: a látogatók forrása és a látogatók által használt eszközök.
A legelterjedtebb mérési eszköz a Google Analytics. Ingyenesen adja az adatokat (cserébe maga is megkapja azokat, ez az ingyenesség ára). A Google Analytics számos adatot tud nekünk biztosítani, ott vannak, csak látni kell, ki kell olvasni.
De nem elég elolvasni ezeket, használni is kell. Csak az az adat ér valamit, amit aztán felhasználunk. Márpedig adatból van rengeteg, a legkisebb cégnél is, ha online jelen van.
Amikor online marketinggel foglalkozunk, akkor az adatokból élünk. Ezért fontos, hogy a legfontosabb adatforrások a rendelkezésünkre álljanak:
- a weboldalunk adatai
- a kampányaink adatai
- a közösségi média jelenlétünk (Facebook oldal) adatai
- a hírlevelezésünk adatai
Ezek kellenek minimum. Ilyenkor év elején nézzük át, megvan-e minden, és foglalkozzunk kicsit a kapott számokkal is.
Szóval, hogy vannak az adataid? Mikor találkoztatok utoljára?
Úgy érzed, lenne mit tenni az adataiddal? Nem mérsz mindent, vagy nem tudsz mindent beállítani, esetleg értelmezni? Gyere, lépj be az Onlinemarketing Klubba, segítünk!
Utolsó kommentek