Amikor azon gondolkozom, miről írjak blogbejegyzést, nem az a fő probléma, hogy mi legyen a téma. Számos olyan téma van, amiről szívesen írok, ami érdekel, és ami megér egy rövidebb-hosszabb írást. A kérdés mindig az: mi az a téma, ami érdekes lehet azoknak, akik elolvassák majd? És ezt követi rögtön a következő kérdés is: hogyan lehet úgy megírni egy témát, hogy az az olvasók számára is élvezetes legyen?
A probléma nemcsak a stílus, hanem az is, mennyire mélyüljek el a témában. Mert sok olyan olvasóm lehet, aki nem igazán marketinges, de érdekli a marketing. Most tanulja, vagy egyszerűen csak érdeklődik. De sok olyan olvasóm is lehet, akiket a marketing nemcsak érdekel, de ismerik, az alapokkal mindig tisztában vannak, és elsősorban valami újat, valami aktuálist várnak.
Érthető módon az első körbe tartozóknak sokkal egyszerűbb, sokkal kevésbé szakmai nyelvezettel kell írni alap témákról. A második körbe tartozók számára viszont ez unalmas, és éppen ezért nekik sokkal szakmaibb tartalmak kellenek.
És akkor nem beszéltünk még egy szempontról: olyan tudást akarok-e átadni, ami általános ismereteket ad, vagy olyat, ami azonnal használható?
A fentiekre általában tudom a választ, aki olvassa a blogot, maga is meg fogja tudni válaszolni. Amiért ezt a gondolatmenetet leírtam, az elsősorban a példa: nagyon fontos tudnod, kinek is írsz valójában. Amikor megfogalmazol egy blogbejegyzést, egy Facebook posztot, egy hirdetést, csinálsz egy landing page-et, akkor pontosan tudnod kell, az olvasóid honnan indulnak és mit várnak tőled.
Ez nemcsak azt jelenti tehát, hogy tudod, hány évesek, milyen neműek, hanem azt is, hogy a te szempontodból milyen "szinten" állnak, mik azok az üzenetek, amik megfogják, és mik azok, amik már nem - vagy azért, mert nem értik, vagy azért, mert unalmasak.
A jó szöveg egyik titka az, hogy akikhez szólsz, azok megértik, és az üzenet is érdekes számukra. A marketing szövegek nem szépirodalmi alkotások. Nem célunk, hogy mindenkinek szóljunk. Azt szeretnénk elérni, hogy hatást váltsunk ki.
Ennek megfelelően kell tehát témát választanunk, stílust használnunk és elmélyülnünk a problémában. Mert mindenkihez egyszerre nem fogunk tudni beszélni.
Segítség kell a célcsoport meghatározásában? Bizonytalan vagy, mennyire jó az, amit írtál? Lépj be az Onlinemarketing Klubba, és ebben is tudunk segíteni!
Utolsó kommentek