A hatalmas reklámzaj akkor a legzavaróbb, ha láthatóan számunkra teljesen értelmetlen hirdetések jelennek meg. Kicsit zavaró az, ha valami nem igazán nekünk szól, de ha valami láthatóan értelmetlen, az már nagyon tud zavarni. Ilyen láthatóan értelmetlen hirdetés az, ha veszek egy terméket, és még napokig annak a hirdetését látom. Vagy amikor megrendelek egy szállást, és még azért jön e-mailben a javaslat, hogy foglaljak.
A legtöbb ilyen zavaró hirdetés jellemzően a hibásan beállított remarketing kampányok miatt van. Az Onlinemarketing Klubban tartott egy gyakorlati előadást Berényi Károly arról, hogyan kell a Facebook-on beállítani a remarketing kampányokat, milyen módon lehet azokat célozni (az előadás a tagoknak bármikor megnézhető). Ebből az előadásból is kiderül, hogy volna lehetőség okosan kezelni az ilyen megjelenéseket, de valóban több munkával jár, mint ha csak egy alapbeállítást futtatnánk.
De milyen hibákat nem kellene elkövetni? Összeszedtem ötöt, ami viszonylag könnyen kiküszöbölhető lenne:
Nincs más üzenet
Ez a legtriviálisabb hiba. A remarketing lényege, hogy olyanoknak mutatunk meg egy hirdetést, akik már találkoztak velünk. Nos, ha újra ugyanazt a hirdetést látják, mint korábban, akkor nem fogjuk tudni őket hatékonyan cselekvésre buzdítani. A remarketinget úgy kell elképzelni, hogy az értékesítési tölcsér elején egy szintet lépünk előre. Már ismer minket az, aki a hirdetést látja, most próbáljuk meg valami olyanra rávenni, amitől még jobban bevonódik. Ehhez pedig egy újabb üzenet kell.
Túl gyorsan hirdetsz
Ott járt az oldaladon, visszalépett a Facebookba, és azonnal ismét látja a hirdetésedet. Mit fog akkor gondolni? Azt, hogy vissza kellene menni? Vagy azt, hogy miért zaklatnak, mikor most jártam náluk? Igen, a remarketing lényege, hogy olyanoknak hirdetünk, akik már valamilyen módon kapcsolódtak hozzánk. De adjunk nekik időt! Termékcsoporttól, szolgáltatástól függ, hogy mennyit. De valamennyi időt mindenképpen!
Vevődnek hirdetsz, azonnal
A vevőid is rajta vannak a remarketing listádon, hacsak nem zárod ki őket. És ha vásárlás után azonnal annak a terméknek látja a hirdetését, amit éppen akkor vett meg, az vajon mennyire hatékony?
Nem az a baj, hogy a vevődnek hirdetsz. Hiszen lehet ennek is értelme. Például ha olyat adsz el, ami 30 napra elég, akkor 20-25 nap után már újra van értelme hirdetned a vevőnek. De ha azonnal hirdeted neki azt, amit megvett, tuti nem lesz hatékony, de legalább zavaró.
Felhasználódnak hirdetsz
Nagyon hasonló probléma, amikor olyannak hirdetsz, aki éppen igénybe veszi a szolgáltatásodat. Minek teszel ilyet? Nem fog még egyszer előfizetni... Annak van értelme, hogy pár nap vagy hét inaktivitás után megszólítsd, de ha aktív, akkor nem kellene látnia azt, hogy fizessen elő újra.
Csak remarketingezel
Jól megy a remarketing, az hozza a legtöbb bevételt, ezért leállítod a többi kampányt. Egy ideig még jó a remarketing kampány, aztán egyre rosszabb lesz, ugyanis a többi kampány leállításával megszűnik a remarketing listák "töltése" és egyre kevesebb embert tudsz célozni. Ezt a hibát sokan nem veszik észre, azaz nem gondolnak arra, hogy a többi hirdetés lállítása a hiba oka.
Természetesen vannak még trükkök és elkerülendő hibák is a remarketingben. Ráadásul ahány hirdetési eszköz, annyi féle beállítási, kizárási lehetőség van. Ha profi remarketinget akarsz, bele kell tanulnod. Ha elakadsz kérdezz bátran, lépj be az Onlinemarketing Klubba, segítünk!
Utolsó kommentek