Nem tudsz mindig kreatív lenni. A munka egy része monoton, sok az olyan feladat, amikor egy terv alapján haladsz, amikor nem sok helye és ideje van a kreatív gondolkodásnak. Viszont van, amikor kreatívnak kell lenni, és nem megy. Ezer és egy oka lehet.
Lehetsz fáradt. Lehet, más problémák nyomasztanak. Vagy egyszerűen nem áll rá az agyad. Vagy nincs ré időd, szorít a határidő. A kreatív feladatmegoldás ötleteket kíván, valamilyen szinten újdonságokat. Ráadásul az a fajta kreatív feladat, amiben részünk van, általában valamilyen keretbe kell beleférjen. Hirdetésnél még sokszor a karakterszám is adott. De a téma, a megjelenés helye, a felhasználás helye szinte biztos, hogy meg van kötve.
Éppen ezért nemcsak ötlet kell, de rugalmasság és tapasztalat is.
Nem tudom, más hogyan dolgozik, de nekem a kreatív munkához idő kell. Olyan idő, amikor nem csinálok semmit. Az ilyen feladatok megoldása nálam (minimum) három lépésben történik. Először beleásom magam a feladatba: megnézem, mit kell csinálni, elolvasom a hozzá adott segítséget, utánaolvasok a témának, és így tovább. Vagyis tanulok, felkészülök. Aztán...
Várok. Látható dolgot nem csinálok, ha a határidő engedi, sokszor napokig. Nem is biztos, hogy bármit leírok. Hagyom, hogy dolgozzanak bennem az információk. És akkor van egy pont, amikor eljön a harmadik fázis.
Leülök, és leírom azt, ami kialakult. Ez a része már általában gyors, a munka talán legrövidebb része. Persze nem mindig, van, amikor ez a szakasz és tovább bontódik, először ötletelek, vázlatokat írok, esetleg tesztelem (akár másokon), hogy mi működik.
A kreatív feladatokhoz tehát kell az az idő, amit rá tudok fordítani. Amikor mások lehet, azt hiszik, semmit nem csinálok. Csak ülök, kikapcsolódok, merengek, olvasgatok, filmet nézek. De közben az agyam azért dolgozik.
Nálam ez így működik. Te hogyan oldod meg a kreatív feladatokat?
Szeretnél képben lenni, képben maradni az online marketinggel? Szeretnél egy moderált közösség tagja lenni? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek