Új sztárja lett a közösségi médiának, ez pedig nem más, mint egy pár hónapos közösségi média alkalmazás: a Clubhouse. Aki kicsit jobban figyeli a híreket, az láthatja, hogy tele van ezzel a szolgáltatással, és nem is véletlenül. Decemberben indult, csak iPhone-ra érhető el, és alig 600 ezer felhasználója van. De akkor miért érdekes?
Mert bekerülni csak meghívásra lehet, és tele van celebekkel. Mert a platform eddig szokatlan módon csak hang alapú szobákat üzemeltet. Mert olyan hype lett körülötte, hogy tényleg mindenkit érdekel. Mert a vírus miatti karanténban egy szöveges, vagyis élő beszélgetés ismert vagy ismeretlen emberekkel visszaadja a közösségi élményt.
És mert a fentiek miatt kifejezetten elit közösség. Tahani Al-Jamil a The Good Place-ből persze ismerne benne mindenkit, ha nem egy pár évados sorozat egyik főszereplője lenne, de amúgy tényleg megvan arra az esély, hogy ismert emberekkel beszélgess. Hogy kikkel? Oprah, Aston Kutcher, a semmiből ki nem maradó Elon Musk, amerikai X-Faktor sztárok, musical énekesek (Hamilton, megvan?). De külön ízt ad az egésznek, hogy pár napig még Kínában is működött, természetesen cenzúra nélkül, és még az elnyomott ujgurok is tudták használni.
Egyébként maga a szolgáltatás értelemszerűen nem ad jelentős újdonságot, a lényeg a hangban van, és abban, hogy főleg egyfajta elit kezdte el használni. Ami kellőképpen érdekes ahhoz, hogy sokan ebbe az elitbe akarjanak tartozni...
Nem tudom, mennyire lesz ez a szolgáltatás tartós. Mennyire lesz hosszú távon független, megeszi-e valamelyik óriás, vagy bedarálják azzal, hogy egyszer csak majd megjelennek hangos szobák a Facebook-on vagy a YouTube-on. Láttunk már ilyet, mára például lassan a mosógépemen is vannak story funkció, és az öngyilkos bejegyzések is számos szolgáltatásban megjelentek a Snapchat sikere után. A trend látszik. A hype pörög, mi pedig pattogtassunk ki egy tál kukoricát, és nézzük a fotelból, ahogy az úri közönség tombol.
Függöny.
Szeretnél képben lenni, képben maradni az online marketinggel? Szeretnél egy moderált közösség tagja lenni? Vagy csak kibeszélnéd ezt a cikket? Gyere, és lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek