Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vigyázz a viccel

2021.04.06. kedd 10:05 Konrad

pears-1263435_640.jpg

Az utóbbi napokban több olyan vicces vagy viccesnek szánt bejegyzésbe, tartalomba futottam bele, ami nemcsak a várt hatást érte el: miközben sok embernek tetszett, voltak többen, akiknek nem. Többféle tartalomról van szó, így nem tudom azt mondani, hogy általában akkor lehet megosztó egy vicc, ha sérthet embereket. Egyszerűen arról van szó, hogy mint mindenben, a viccben is különbözőek vagyunk.

Persze a vicc is változik. Manapság bizonyos fajta vicceket már nem illik mesélni, amik mondjuk 20-25 éve még nem okoztak problémát, és persze könnyen lehet így fog járni a ma elfogadott poénok egy része is majd 20-25 év múlva. Ez természetes, a vicc a jelenkori kultúra része, és ahogy változik a kulturális környezet, úgy változik a vicc is.

Ugyanakkor a közösségi médiában a viccek kifejezetten népszerűek. Szeretünk röhögni, így szeretjük ezeket lájkolni, megosztani. Vagyis egy-egy jobb poén kifejezetten nagy elérést tud produkálni. De vajon ez azt jelenti, hogy akkor használjunk vicceket a kommunikációban? Érzelmeket váltanak ki, nagy az elérésük, mi baj lehet?

Több baj is lehet, igaz, ezeket a bajokat magunknak okozhatjuk. Lássuk, mitől lehet rossz, vagyis nem hatékony egy vicces bejegyzés!

1. Semmi köze hozzánk

Egy jó viccre tuti jönnek lájkok, megosztások. De ha a vicc nem kapcsolódik a cégünkhöz, a termékünkhöz, akkor igazából olyan figyelmet kaptunk, ami nem nekünk szól. Nem fog nőni a népszerűségünk, nem lesz több vevőnk. Egy budapesti használtautó-kereskedés folytatott ilyen kommunikációt évekkel ezelőtt, majd panaszkodott a tulajdonos, hogy mennyi követőjük van, mennyi lájkot kapnak, és mégsincs üzleti eredmény. Nem is lesz, hiszen nem magunkat népszerűsítjük ezzel a megoldással.

2. Nem is vicces

Sokan hiszik azt, vicces, amit írtak, de nem az. Ezzel nemcsak az a baj, hogy így nem ér el hatást, hanem az is, hogy könnyen negatív lehet a hatása: inkább taszítani fogja az embereket a nem vicces vicc.

3. Sokan nem értik

Vannak olyan viccek, akár szópoénok, akár rétegpoénok, amit sokan nem értenek meg. Mivel a vicc meg nem értése könnyen frusztráltságot vált ki, így sokaknál lehet az ilyen vicceknek negatív a hatása.

4. Sértő

Ezt talán nem is kell magyarázni: ha megsértünk csoportokat, akkor azok nemcsak elfordulnak tőlünk, de akár még fel is léphetnek ellenük, és a negatív kampány nem jó kampány...

5. Megosztó

Ha egy poén jó, érdekes, de a követőid, vevőid egy csoportjának az mégsem tetszik, vagy félreértik, akkor bizony ismét negatív hatást sikerült elérni. Éppen ezért, bármennyire is szerencsés egy vicc, ha az megosztja a közönséget, nem lesz jó az üzleti kommunikációban.

6. Lopott...

Ezt se kell nagyon magyarázni: ha más viccét alakítjuk olyanná, hogy rólunk szóljon, és az kiderül, akkor bizony könnyen visszaüthet.

Konklúzió?

Akkor ne is csináljunk ilyen posztokat, ha ennyi baj van velük? Nem gondolom, sőt. Azt gondolom, hogy nagyon jó, ha a humort tudjuk használni. Használjuk, bátran, és figyeljünk oda, hogy a fenti hibákat ne kövessük el. Mert egy jó poén könnyen elkezdhet terjedni, és miközben rengeteg embert elérhetünk, még a rólunk kialakuló kép is barátságosabb lesz. Vagyis használjuk, de ésszel.

Inspirálódnál? Beszélgetnél szakmai témában? Gyere, lépj be az Onlinemarketing Klubba!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4916490042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása