Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egyszerűsítés

Címkék: kreatív szövegírás

2021.04.22. csütörtök 10:08 Konrad

sky-background-1077084_640.jpg

Minél hosszabb az üzenetünk, annál kevésbé fogják meghallgatni, megérteni. Aki már foglalkozott online kommunikációval, ezt egyfajta ökölszabályként kezeli. Így aztán rövid szövegekkel, képekkel, egyszerű videókkal próbálunk kommunikálni, és igyekszünk egyszerre csak kevés dolgot elmondani.

Ami a probléma, az mindig az szokott lenni, hogy ehhez a kommunikációhoz egyszerűsíteni kell. És felmerül a kérdés: mit hagyjunk el, miről ne beszéljünk, mit ne mondjunk el? Minden egyes hirdetésnél, minden egyes Facebook posztnál meg kell küzdeni ezzel, ha egyébként túl sok elmondani valónk volna.

A probléma alapvetően az, hogy amennyiben túlságosan sokat egyszerűsítünk, úgy vagy könnyen érthetetlenné válhat az üzenet, vagy félreérthető az, amit továbbadunk. Ezért úgy kell vágni, hogy ami megmarad, az önmagában is érhető és értelmezhető legyen.

De egyszerűsíteni szinte mindig kell. Éppen ezért sok esetben nem egyszerre, egy menetben adunk át üzenetet, hanem több lépésben kell ezt megtennünk. És ez a több lépés sokszor azt is jelenti, hogy az első pillanatban csak figyelmet tudunk felkelteni. A klasszikus AIDA modell is erről szól: az első lépése az attention, vagyis a figyelem felkeltése. Igaz, a közösségi médiában már a klasszikus modellen túl kell lépni, és egyrészt foglalkozni kell a megtartással is (AIDAR modell, ahol az R a retention), másrészt a figyelem felkeltése folyamatosan szükséges, nem elég, hogy csak egyszer vegyenek észre bennünket.

Az egyszerűsítés mértéke persze két dologtól mindenképpen függ. Az egyik a célcsoportunk, a másik a felület, ahol az üzenetünk fog megjelenni. Minél kompaktabb a felület, annál triviálisabb, rövidebb, világosabb üzenet kell. Az Instagramon csak kép, a Twitteren rövid szöveg, a Facebook-on a kettőnek egyfajta keveréke, a Tik-Tok-on csak videó jelenhet meg. Értelemszerűen mindegyik eszköz máshogy működik, más az, ami hatékony. De a célcsoportunkat kell elsősorban ismernünk.

Ha ismerjük a célcsoportunk saját szlengjét, saját gondolatmenetét (ha van ilyen), akkor érdemes azt használnunk. Ha tudjuk, mit tudnak, milyen alapismeretekkel rendelkeznek, akkor azt már nem kell magyaráznunk. Így persze sokak számára már lehet, érthetetlen az üzenetünk, de amíg a célcsoportunk megérti, amíg a célcsoportunkra hat, nincs probléma.

Természetesen az egyszerűsítés módját is meg kell tanulni minden egyes célcsoportnál, illetve nekünk, mint ügynökségnek minden egyes ügyfélnél is. Mert erre (sincs) általános szabály, ez is olyan, amit mindig személyre, cégre kell szabni. Nem ritkán hetekbe telik, míg látjuk, meddig lehet elmenni, mit "bír el" az adott kampány, az adott célcsoport.

Nekünk, ügynökségként, sokszor az ügyfeleinket is meg kell erre tanítani. Mert hajlamosak elvárni, hogy mindig, minden benne legyen az összes megjelenésben. És olyankor nehéz, néha nagyon nehéz elmondani, hogy ez bizony csökkenti a hatékonyságot. Ha kapunk lehetőséget összehasonlító tesztre, akkor ezt legalább meg tudjuk mutatni, de néha erre sincs mód. Ilyenkor bizony néha megmarad a hosszú üzenet.

Az egyszerűsítés tehát szükséges, érdemes eleve így elkezdeni kreatívokat készíteni, szövegeket írni. Aztán folyamatosan mérni és elemezni - mi működik és mi nem. 

Ha vannak marketinges kérdeseid válasz nélkül, akkor az Onlinemarketing Klubbot neked találtuk ki!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7216508586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása