A közösségi médiában folyamatosan változik az, hogy kik látják a tartalmaidat. Ahogy telik az idő, ha jól dolgozol, egyre többen találkoznak veled, újabb és újabb embereket érsz el. De a közösségi média néhány eszközében ez annyit jelent, hogy az új tartalmakkal érsz el embereket. Vagyis azt olvassák, amit most kiraksz, és azt nem, amit hetekkel ezelőtt. Lehet, pár napot még visszanéznek, ha tényleg érdekes számukra a tartalmad, de többet nem. Ilyen eszköz például a Facebook vagy a Twitter is.
A blogoknál és a YouTube videóknál persze kicsit más a helyzet, ott sokszor a látogatók keresőből vagy ajánlásokból érkeznek, így megtalálják a régi tartalmakat is, igaz, azt nem szükségszerűen tudják, hogy az éppen megtalált tartalom valóban régi.
Így aztán az elkészült tartalmaknak más az élettartamuk. A blogbejegyzés, a YouTube videó sokáig él, lényegében addig, amíg azt valamiért le nem törlöd. Ezzel szemben például a Facebook tartalom csak maximum pár hétig aktuális, utána, lényegében elsüllyed, elvész. Emiatt lehet értelme annak, hogy néha elővegyél olyan bejegyzéseket vagy témákat, amelyekkel régebben már foglalkoztál.
A tartalomszolgáltatóknál sem ismeretlen ez a módszer. Itt most elsősorban nem a nagy hírportálokra kell gondolni, sokkal inkább a kisebb, magazin jellegű tartalmakra. Több helyen is bevett gyakorlat, hogy korábban (értsd: évekkel ezelőtt) írt cikket kicsit modernizálnak és újrapublikálnak. Az sem ritka, hogy hónapokkal ezelőtt írt cikkeket ajánlanak újra a Facebook oldalon.
Pont a fent leírt jelenség miatt ezek a tartalom újrafelhasználások működnek. Igaz, természetesen csak az olyan témák esetében, amelyek időtállóak. A napi híreket senki nem akarja hetek múlva újraolvasni...
Utolsó kommentek