A marketing stratégia akkor jó, ha ismerjük a piacunkat. Tudjuk, kik a vevőink, és tudjuk, kik a konkurenciáink. Ha tudjuk, milyen a piac mérete, mik a lehetőségek. Ezek olyan kérdések, amelyek nélkül nem lehet normálisan és sikeresen tervezni.
Éppen ezért a stratégia alkotás egyik fontos része a piacfelmérés. Ez történhet a saját adataink feldolgozásával, és különféle kutatásokkal is. Meg kell ismernünk tehát a vevőinket, a vevőink mennyiségét, igényeiket, lehetőségeiket. És meg kell ismernünk a különböző konkurens cégeket is. A piac megismerése tehát elsősorban ezen lépésekről szól.
Természetesen ha a cél nem hazai piac, akkor még több feladatunk van, hiszen meg kell ismernünk az adott gazdasági, politikai, nyelvi, kulturális környezetet is. De ez már olyan feladat, amit a kkv-k jobbára külső segítséggel szoktak megoldani.
Éppen ezért a stratégia piacról szóló cikkében a hazai piac megismerési lehetőségeiről írtam. A cikk az Onlinemarketing Klubban olvasható, előfizetőknek. És természetesen lehet kérdezni a témában a Klub Facebook oldalán.
Utolsó kommentek