Mi az, ami megkülönböztet a többiektől? Tudod azt, hogy mi az, amiben más vagy? Mert a másság egy vállalkozás életében nagyon fontos lehet. A megkülönböztethetőség segít abban, hogy elsősorban téged válasszanak a vevők.
Amikor azt nézzük meg, hogy egy cégnek milyen a piaci helyzete a konkurenciával szemben, akkor az egyik elem, amit keresünk, az a relatív versenyelőny. Egy olyan elem, olyan momentum, amiben jobb, mint bármely másik konkurens cég. Ez lehet bármi. Lehet az üzlet helye, lehet a termék elérhetősége (pl. azonnal van raktárról), lehet az ára, de akár a termék ismertsége is. Az a lényeg, hogy valami olyan eltérés legyen, ami megkülönbözteti a konkurensektől.
Ez a fajta kisebb-nagyobb különbség az, amit nagyon jól lehet kommunikálni. És ha ez a különbség a vevők számára is fontos, akkor fog forgalmat is növelni. Mert hiába vagyunk mások a konkurenciához képest, ha ez a vevőket nem érdekli. Akkor olyan, mintha ez a különbség nem is lenne.
Éppen ezért általában érdemes a kommunikáció előtt megkérdezni a vevők egy részét, mit gondolnak rólunk. Kiderülhet, olyan dologban gondolnak másnak minket, ami nekünk nem is fontos, de a vevő számára az. Én például szeretek a marketingről úgy beszélni, hogy azok is értsék, akiknek semmilyen marketinges tudásuk nincs. Ilyenkor nem használok olyan szavakat, amelyeket csak azok értenek, akik már foglalkoztak marketinggel. Utólag derült ki, hogy több ügyfelünk is lett emiatt: örültek annak, hogy nem kellett magukat butának érezni, mert értették, amit magyarázok.
Az eltérés lényege tehát az, hogy karakteresen megkülönböztessen a többiektől és ez egyben érdekes is legyen a vevőidnek. Biztos van ilyen tulajdonságod. Keresd meg, és használd fel a marketingedben!
Utolsó kommentek