Hibázunk, bassza meg. Van ez így, sajnos. Szinte hetente megtörténik, hogy valami nem úgy sikerül, ahogy kellene. Egy elrontott poszt, rossz hírlevél szöveg, nem működő link... Szerencsére ezeknek a hibáknak a töredéke az, ami aztán gondot okoz. Jellemzően időben észrevesszük, és elég régóta dolgozunk ahhoz, hogy a belső folyamatokat úgy alakítsuk, ezek a hibák kiderüljenek.
Így aztán a fenti hibák nagy része házon belül marad, kis része az ügyféllel való egyeztetéskor kiderül. De néha van, ami kifelé is látható. És ez nagyon kellemetlen, mindenkinek. Ilyenkor nincs más, mint végigmenni a hibázási protokollon:
- Elismerni a hibát
- Megnevezni a felelőst
- Levonni a tanulságot
- Beleépíteni a működésbe olyan ellenőrzést, hogy ez a jövőben ne történjen meg
Mert ezekből a hibákból is tanulunk, és talán kicsit paradoxnak hangzik, de minél több hibán vagyunk túl, annál kevesebbet hibázunk a jövőben. De csak akkor, ha tényleg tanulunk abból, amit elrontottunk.
Utolsó kommentek