Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Milyen lenne Facebook és Insta nélkül?

Címkék: onlinemarketing facebook instagram

2022.02.08. kedd 10:16 Konrad

meta-g7ff73f582_640.jpg

Tegnap több helyen is belefutottam abba a hírbe, hogy a Meta, a Facebook és az Instagram tulajdonos cége finoman meglengette, hogy kivonulhatnak az európai (EU) piacról, ha nem sikerül megállapodniuk az adatkezelési kérdésekben. Most tekintsünk el attól, hogy a szigorú EU-s adatkezelés mennyire jó vagy sem (hosszú vitákat lehet erről folytatni), és gondoljuk végig, mi lenne, ha a Meta tényleg kivonulna.

A Mashable cikke kifejezetten vicces, ahogy azt írja, milyen szerencsések lennénk mi, európaiak, ha ez történne. 

To which we as Americans can only say: Luckyyyyyyyyyy!!!!

És ez rögtön adott is nekem egy olyan felütést, hogy vajon mennyiben lenne tragédia, ha tényleg bekövetkezne a Facebook, az Insta, és még akkor valószínűleg a Messenger, a WhatsUp bezárása? Azt sokan tudják, hogy Kína például államilag korlátozza ezeket a szolgáltatásokat, ezért ott lényegében nincsenek is jelen, van saját szolgáltatásuk több is. Ezek közül amúgy a WeChat itthon is ismert, bár azért nem nagyon használják az itt élő kínaiakon kívül sokan. Ez előrevetíti, hogy ezzel a lépéssel az európai szolgáltatások törhetnének előre.

Vagy nem.

Oké, Messenger helyett ott a Viber meg a Telegram, sőt a Telegram kicsit a Facebook helyett is működhet. De az sem lenne lehetetlen, ha a Kínai szolgáltatások törnének előre - mondjuk nekik is be kell tartani az EU-s elvárásokat adatkezelésileg.

De az igazi gondot az fogja okozni, hogy ezek a platformok sok cég és ember számára amiatt értékesek, hogy itt építettek követőbázist. És ez a követőbázis bizony elveszhet, egyik napról a másikra! Most azok járnak jól, akik már pár éve szenvednek a Facebook organikus elérésével, és ezért alternatív utakat építettek az olvasók, vevők elérésére, de azért ugye nem ez a jellemző.

Ezzel a lépéssel kiesne két hatalmas elérésű platform, kiesnének felépített követői táborok, kiesnének megszokott folyamatok - és kiesnének amúgy az ezzel járó feladatok is, vagyis nem lenne munkája szövegíróknak, kampánykezelőknek. Az biztos, hogy még egy rendezett kivonulás is hatalmas gondot okozna.

Meg fog-e ez történni? Nem mernék nagy összegben fogadni arra, hogy igen. Az EU piac azért elég jelentős, nemcsak méretben, de vásárlóerőben is, a Meta-nak nem célja, hogy ne tudjon megállapodni. Valami megoldás biztos lesz.

Ha pedig nem... A Facebook előtt is volt élet, a Facebook előtt is volt online marketing. Néhány eszköz majd felértékelődik, lesznek új, népszerű szolgáltatások, és alkalmazkodni fogunk az új helyzethez is. Ahogy mindig is tettük.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8917279026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Gombóc 2022.02.09. 11:37:09

Most sem használok semmilyen a facebookhoz köthető alkalmazást, mindegyik helyettesíthető. A face csak elkényelmesítette a cégeket, vállalkozásokat, mert így nem kell saját oldalt működtetniük.

szvsz 2022.02.09. 12:09:16

"Milyen lenne Facebook és Insta nélkül?"
Se f@5zbúkom, se instám és egyik sem hiányzik. Hát ilyen.

Ehetetlen Odó 2022.02.09. 12:23:47

Ah, minő tragédia lenne...!

Instám nincs, messenger meg vacap helyett jobb a signal.
Féceszbúk fiókom van ugyan, de a cukifiú bolsevik cenzorai miatt az év nagyobbik részében le vagyok tiltva.
Úgyhogy nagyon sîrdogálnék...

Göcző Nóra blogger 2022.02.09. 12:56:17

Kedves Konrád, ez nagyon jó írás, teljesen egyetértek. Biztos, hogy sokak számára nagy törést jelentene. Nem a halandó felhasználók számára elsősorban, hanem azoknak, akik a META felületein léteznek céges, vállalkozás vagy megélhetés szintjén.

Érdekes lenne megfigyelni, mi történne, ha ez a két közösségi média marketing megszűnne, akár csak néhány hétre is. Helyette csak a keresőmarketing jönne szóba? Vagy elkezdenének betemetni az emailek, telefonhívások, megtelne a postaládám szórólapokkal, aktatáskás ügynökök állnának sorban a kapuban, mint az Egyesült Államokban a digitalizáció előtt? Hogy működne az ügyfélszerzés és a promóciók? Biztosan lenne egy szép nagy felfordulás, utána meg talán lassan minden a helyére kerülne.

erol 2022.02.09. 14:02:40

Nagy változás nem lenne, most sem használom egyiket sem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.02.09. 14:07:14

@Göcző Nóra blogger: A jelenlegi helyzetben a kkv piac nem igazán használja a display megoldásokat, hiszen azok kevésbé hatékonyak, mint a közösségi média jelenlét, illetve nem annyira egyszerű az ott való hirdetés. Az biztos, hogy ezek felértékelődnének, ahogy a keresőmarketing is kapna egy kisebb lökést, és ami még fontosabbá válna, az a saját weboldal. A hírlevelezés is felfutna, de talán nem akkora mértékben. Alapvetően át lehetne állni, viszonylag gyorsan amúgy.

inebhedj - szerintem 2022.02.09. 14:51:21

Úgy látom, rajtam kívül senkinek nincs Facebookja / Instája, és akinek nincs, az se használja.

Nekem van, bújom is sokat, de voltaképp tényleg mindegy, trash content terén pl. a linkedIn is rég behozta (a különböző médiumokról, valamint politikai pártokról, szervezetekről, intézményekről, aktivizmusról nem is beszélve), ezen kívül meg amire használja (a social médiát) az ember, az meló (ha ebből él szegről-végről, például eladni valamit a többi trash content követőnek).

Ami az instát illeti, wannabe pornósok vannak Twitteren, Telegramon, Tiktok-on is, ergo az is kiváltható könnyedén.

Szóval akik használják is ezeket (szemben a hozzászólók többségével), azok számára sem lenne megrázóbb, mint a Wiw leállása.

Szóval hajrá, amúgy se nagyon tudtam már követni, hogy most a Facegrammból lesz-e YettelFood, vagy a Netbook-ból Metapincér, vagy mi van...

totii 2022.02.09. 15:08:50

Aki azt írja, hogy nem változna semmit sem az élete, mert nem használja ezeket, az elgondolkozhat azon, hogy az eddig a facebook- és instagram-hirdetésekbe ömlesztett pénz az ezentúl más formában jelenne meg, vagyis amit eddig elkerült ezen platformok mellőzésével, ezután nem biztos, hogy el tud kerülni. Mintha azt mondanánk, hogy nem érdekel az elkerülőút megszüntetése, mert én nem használtam eddig sem.

munkanélküli informatikus 2022.02.09. 17:25:11

80-as IQ felett senki sem olyan hülye, hogy egy vadidegen magánvállalkozás kénye-kedvére bízza rá az egész megélhetését, életét. Akkor sem, ha ez a legkényelmesebb mód.
Azokról a balekokról nem is beszélve, akik sok munkával összehozott értékes írásokat, médiatartalmakat tesznek fel rendszeresen, gyakorlatilag ingyen, ajándékba.

Mira Viso · https://miraviso.blog.hu/ 2022.02.09. 18:08:23

@Göcző Nóra blogger:

Az emberek nem azért vannak fenn valamelyik közösségi oldalon, hogy a cégek megtalálják őket az ajánlataikkal :)

Én például kizárólag a receptes csoportok és a kiscicás képek miatt vagyok ott, és ha valamelyik cég nagyon nyomul, akkor egyszerűen letiltom két kattintással.

midnight coder 2022.02.09. 18:50:20

Aki nem használja, annak nyilván nem fájna. Nekem Pl. az sem fájna ha a földön elpusztulna az összes kutya, mert utálom a kutyákat. Vagy ha beszüntetnék az összes TV adást. Igazából a faszbúk megszûnése is csak annyiban zavarna, hogy az Oculus Quest szemüvegemet függetleníteni kellene a faszbúk fióktól. Nem egyszerû, nem is kényelmes, de elvben lehetséges. Persze az is igaz, hogy hála az EU bürokraták adatvédelmi faszságának, akkor már jó eséllyel menne a gugli is az összes szolgáltatásával. Mondjuk ott azért már a gmail fájna egy kicsit, ahogy a youtube is. És persze a gugli helyett használhaték binget is. Igaz hogy szar, de a semminél jobb. Már persze amíg az EU bürokratái ki nem találnak valami újabb marhaságot.

szívas 2022.02.09. 19:17:37

@Sir Gombóc: maximálisan egyetértek!

Etniez 2022.02.09. 19:59:37

Tudom, senki nem használ semmit, pornót sem néznek az emberek.

Ugorjunk ezen túl.

Nos, szerintem a Facebook túlment azon a határon, amikor még egyensúlyban volt a hasznossága és kártékonysága.
Sajnos az AI besorol valahova és buborékban tart, befolyásol, még a barátaidat is szétválogatja, a like-ok számával pedig mentális betegségeket tud előidézni.

Göcző Nóra blogger 2022.02.10. 08:22:52

@Mira Viso: ezt ugye Te sem gondolod komolyan :)

para_noir 2022.02.10. 08:34:33

Kissé felesleges fejtegetés, a fb nem fog kivonulni egy többszáz milliós piacról, szót se érdemel az egész. Aki meg a fb-on épített ki akármit a cégének, annak tudnia kellett, hogy az egész addig létezik, amíg a fb létezik, ez a dolog természetes kockázata. Aki erről most értesült, az elég buta. A fb nem a kivonulás miatt fog bedőlni, hanem majd az érdektelenség viszi a szemétdombra, ráadásul nagyon sokat és aktívan tesznek azért a Metánál, hogy megutáltassák az egész platformot a felhasználókkal.

@Mira Viso: én biciklis és órás csoportok miatt vagyok fent, a hirdetésekre rá se nézek, illetve ami feltűnően idegesítő, azt tiltom. Rám a fb hirdetések nulla hatással vannak, plusz a nevem se valódi és a megadott személyi adataim sincsenek köszönőviszonyban a valósággal, így részemről kinyalhatja a Meta :)


süti beállítások módosítása