Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Méréshez tudás minimál

Címkék: onlinemarketing weboldal analytics

2022.02.09. szerda 09:26 Konrad

graph-gf8878f5cd_640.jpg

Ahhoz, hogy a méréskor kapott adatokat tudjuk értelmezni, tudnunk kell, mi mit jelent. Ebben a posztban azokat a fő fogalmakat szedtem össze, amit minimum tudni kell ahhoz, hogy megértsük, mi történik a weboldalunkon. Ez persze tényleg csak a tudás minimál, arra elég, hogy valaki, aki nem elemzéssel foglalkozik, alap szinten megértse a számokat.

Ha valaki a Google Analyticset használja, belép az oldalra, és megnézi a Közönség adatok Áttekintés menüjét, ezt fogja látni:

google_analytics_1.jpg

(Az adatok valósak, ennek a blognak a számai.)

Az első, amit tudnunk kell: ezek az adatok mindig egy adott időszakra vonatkoznak. A jobb felső sarokban tudjuk beállítani, milyen időszak érdekel bennünket. Itt például ez a beállítás van:

google_analytics_date.jpg

Vagyis az ebben az időszakban történt látogatások eredményeit látjuk. És akkor a főbb fogalmak:

Felhasználók

Ennyien látták az adott időszakban a weboldalt. Egészen pontosan: ennyi egyedi felhasználót mért a GA a weboldalon. (Ez mennyire pontos? Ennyien biztos jártak nálunk, de lehet, többen is. Az okokról majd külön írok.)

Új felhasználók

Ennyi az új felhasználó, aki a GA szerint még nem járt az oldalon korábban.

Munkamenetek

Ennyi alkalommal jártak a felhasználók az adott időszakban az oldalunkon. Minél több a visszatérő felhasználó, annál nagyobb az eltérés a felhasználók száma és a munkamenetek száma között. Vagyis ha egy valaki többször járt az oldalon, akkor a felhasználóknál csak egyszer szerepel, itt többször. Van itt egy fontos szám még: ha valaki elhagyja az oldalt, majd újra visszajön, akkor számít a visszajövetel új munkamenetnek, ha legalább 30 perc eltelt a távozás óta.

Felhasználónkénti munkamenetek száma

Ez megmutatja, átlagosan hány alkalommal jönnek a felhasználók az oldalra.

Oldalmegtekintések

Ennyi alkalommal nézték meg az oldalainkat. Ha egy felhasználó tíz cikket olvasott el, akkor ezt a számot tízzel növeli.

Oldal / munkamenet

Ennyi oldalt néztek meg átlagosan a felhasználók egy-egy látogatás során.

Munkamenet átlagos hossza

Ennyi ideig tartott átlagosan egy látogatás.

Visszafordulási arány

Ha valaki belépett a weboldalra, majd onnan úgy távozott, hogy nem nézett meg csak egy oldalt, akkor arra mondjuk azt, hogy visszafordult. Vagyis ez azt mutatja meg, hogy a munkamenetek mekkora százaléka volt olyan, hogy csak egy oldalt néztek meg a felhasználók.

Ezek hát az alap számok. A fentieket több módon is szokták nevezni, fordítani, de ez most a GA által használt terminológia, így azt érdemes megjegyezni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2817313174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása