Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Meta-morfózis

Címkék: onlinemarketing facebook instagram

2022.02.10. csütörtök 10:19 Konrad

meta-g3c5728950_640.jpg

Rágódnék még kicsit ezen a Facebook-Instagram nélküli életen, mert szerintem több fontos kérdést is felvet ez a probléma. Persze most is elsősorban marketinges szemmel foglalkoznék ezzel.

Első lépésben érdemes végiggondolni, miért használjuk marketingre ezeket a felületeket! Az a helyzet, hogy annyi nyűg van a Facebook-kal, hogy sok marketinges gondolja azt, lassan jobb lenne nélküle, mint vele, mégsem tudunk elszakadni innen, mint egy Stockholm-szindrómás áldozat a fogvatartójától. 

A Facebook és az Instagram azért kell nekünk, mert sokan ott töltik az idejüket. Ez a "sokan" pedig tényleg nagyon sok: csak az országban kb. 6,5 millió aktív felhasználója van a Facebook-nak, és ezzel ez a legnagyobb potenciális elérésű felület. Ebből a számból két dolog kiderül: egyrészt ezt kihagyni azt jelenti, hogy egy fontos csatornát hagynánk ki, másrészt az is látszik, hogy azért nincs itt mindenki, de majdnem mindenki elérhető. Kis túlzással csak a Facebook-ra is lehet építeni egy-egy cég kommunikációját. (Azért mondom, hogy kis túlzással, mert egyáltalán nem javasoljuk, hogy így történjen, de technikailag lehetséges lépés lenne.)

A fentiekből viszont az is következik, hogy az igazi probléma az lenne, hogyan lehetne ezt a sok embert máshol elérni. A válasz pedig valahol egyszerű: azokon a felületeken, amelyeken a Facebook előtt is hirdettünk. Ha megnézzük a DKT számait, akkor például azt látjuk, hogy a hazai auditált weboldalakon keresztül decemberben el tudtunk volna érni 6,5 millió embert. De ott van még nekünk a YouTube is, és természetesen a Google kereső is. Vagyis technikailag továbbra se lennénk elveszve.

Ami problémát okozhat, az részben a tudás, részben a hatékonyság (illetve a pénz). Nagyon sokan foglalkoznak úgy kommunikációval, hogy a Facebook-hoz, Instagram-hoz értenek, ezt tanulták meg, ezt szokták meg, de egy egyszerű banner kampányt nem tudnának összerakni. Jó esetben ismerik a Google Ads felületét, és ezen keresztül display hirdetéseket tudnak indítani, és ezzel azért elég jó eléréseket lehet csinálni, de mondjuk egy nem GDN kampányt már nem biztos, hogy meg tudnának tervezni.

De ha össze is rakunk egy jó kis display-banner kampányt, rögtön belefutunk abba a problémába, hogy a hatékonyság könnyen elmaradhat a Facebook kampányokétól (ugyanannyi pénzből kevesebbet fogunk elérni) és ráadásul több pénz is kell az induláshoz.

A Facebook és a Google ugyanis elsősorban azzal tudta lényegében letarolni a hazai piacot, hogy jobb kampányokat lehet ott futtatni, mint a többi felületen. Főleg akkor, ha kevés pénzünk van, és azzal akarunk elindulni, majd kis lépésekben skálázni fölfelé a költést.

Van tehát élet a Meta után, de az eleinte főleg elég fájdalmas lenne. Szerencsére a Google marad velünk, az azért sok jó lehetőséget adna akkor is. 

Persze egy dolgot ne felejtsünk el: a Facebook és Instagram felhasználóknak az igényük megmarad továbbra is arra, amit a Facebook-on és az Instagram-on csinálnak most. Ami azt jelenti, nagyon hamar lesz másik szolgáltatás, ami átvenné ezek helyét. Lehet, hogy a TikTok, lehet, a Twitter, vagy egy ma még nem ismert szolgáltatás jutna előbb-utóbb olyan helyzetbe, hogy azt fogjuk használni a kampányokhoz.

De azért továbbra is azt gondolom, mindez gondolatkísérlet. Ahogy egy kommentben írta valaki: szélsőséges esetben majd lesz egy EU-Facebook, egy EU-Instagram, mert azért ez a kb. fél milliárdos piac nagyon erős, nem lenne olyan hülye a Meta, hogy bukni hagyná. Vagyis ténylegesen nem leszünk mi Facebook és Instagram nélkül.

Mondjuk azért kipróbálnám.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4017345786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nprobe 2022.02.12. 17:55:30

Én pl nagyon szívesen kipróbálnám a marketingesek nélküli Facebookot
A lehető leggyűlöletesebb dolog a hirfolyamban minden harmadik post esetén a “Hide AD” gombbal foglalkozni.


süti beállítások módosítása