Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fiókok és azok megosztása

Címkék: onlinemarketing

2022.02.15. kedd 10:05 Konrad

network-g19671af55_640.jpg

Az online marketing feladatok nagy része olyan, ahol többen dolgozunk együtt. Ügynökségként nemcsak az ügyféllel, de sokszor alvállalkozókkal is, és egy-egy feladaton házon belül is többen dolgoznak. Nem beszélve arról, hogy szabadság vagy betegség esetén is kell tudni helyettesíteni...

Ez azzal is jár, hogy sok embernek kell kapnia hozzáférést a különböző felületekhez, ahol a munka folyik. Csak sokaknak nem világos, mit hogyan kell vagy hogyan lehet megosztani, ezért most összeszedtem a legfontosabb tudnivalót ezzel kapcsolatban.

Kezdjük egy általános elvvel: ahhoz, hogy egy szolgáltatást használjunk, legyen szó hirdetési eszközről, e-mail küldőről vagy egy weboldal szerkesztéséről, biztosan fog kellene egy felhasználónév és egy jelszó. Ez a kettő együtt általában de nem mindig elég arra, hogy belépjünk valahova.

Egyre több olyan szolgáltatás van, amelyik dupla ellenőrzést csinál, ilyennel talán először a bankok foglalkoztak: nem elég a felhasználónév és a jelszó, minden egyes belépést vagy egy új eszközről történő belépést még egy másik módon is el kell fogadnunk. Ez a másik mód lehet e-mail, lehet sms, lehet mobil alkalmazás is, a lényeg a kettős ellenőrzés.

Az online szolgáltatás egy jelentős része lehetővé teszi, hogy ha mi adminisztrátorok vagyunk, akkor másik felhasználót is felvehessünk, és mi döntsük el, milyen jogai legyenek. Sok online szolgáltatásnál viszont nincs ilyen lehetőség, azokban csak az tud adminisztrátorként tevékenykedni, aki azt a hozzáférést létrehozta és kezeli.

Ezért alapvetően tehát két módja van annak, hogy megosszuk egymással a hozzáféréseket: az egyik irány az, ha elküldjük az azonosítót és a jelszót, a másik irány pedig az, ha meg tudjuk osztani a fiókot másokkal is. Egyértelműen ez utóbbi a jobb, minden tekintetben, de nem a mi választásunk, hogy egy szolgáltatás képes-e erre vagy sem.

Az egyszerű azonosító-jelszó küldés elég komoly kockázatot jelent, hiszen kikerül a kezünkből mindkét adat. Ilyenkor ha kettős ellenőrzés van, akkor nagyobb a biztonság, de kényelmetlenebb a belépés - és nem is lehet csak úgy akárkinek továbbküldeni a hozzáférést.

Néhány szolgáltatások, ahol lehetőségünk van megosztani az adminisztrátori feladatot:

  • Minden, ami Google. Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Google Cégem, YouTube
  • A Meta egy része: Facebook oldal, Facebook hirdetés, Meta Business fiók - ugyanakkor az Instagram-on nem lehet, de ha össze van kötve Facebook fiókkal, akkor azon keresztül már lehet oda is kirakni posztokat
  • A LinkedIn oldal
  • Wordpress
  • Bérelhető webáruházak

Látszik tehát, hogy a legtöbb fontos szolgáltatásnál ezt meg lehet tenni. Mégis, a mai napig kapok e-mailben elküldött azonosító - jelszó párosokat, ami ahogy írtam, kifejezetten kockázatos lehet. Érdemes lenne erről mindenkinek leszokni, ahol pedig ez nem lehetséges, ott lehetőség szerint két külön csatornán elküldeni az adatokat. Például azonosítót emailben, jelszót sms-ben.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2417501420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása