Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szövegírás vagy szöveg írás?

Címkék: szövegírás

2022.02.16. szerda 10:37 Konrad

writer-g25537babb_640.jpg

Ez most nem egy nyelvi fejtörő, ez egy annál érdekesebb kérdés. Az online marketing feladatok egy jelentős része írt szöveggel dolgozik, és ezeket a szövegeket valakinek meg kell írnia. De ahány féle feladat, ahány féle eszköz, megjelenési hely, annyi féle szövegre van szükségünk. És nagyon nem mindegy, ezek a szövegek milyenek.

Szöveget írni kis túlzással mindenki tud. Jó-rossz fogalmazással, jó-rossz helyesírással, de azért megtanítanak majdnem mindenkit írni az országban. Akinek van egy érettségije, az már egészen biztos írt egyben legalább négy oldalt, vagyis viszonylag sokat viszonylag összefüggően. Így aztán, amikor az a feladat, hogy el kell készíteni mondjuk egy weboldal szövegét, sokan gondolják azt, ezt ők meg tudják oldani.

A valóság az, hogy ahogy sok más területen, úgy itt is igaz: kellő képzettség és gyakorlat nélkül nem lesznek a szövegek jók. És hogy még tovább bonyolítsam a dolgot, lehet valaki nagyon jó fogalmazó, lehet valaki nagyon jó újságíró, még nem biztos, hogy marketing szempontból értékelhető szöveget képes elkészíteni.

Mert a szöveg írása nem egyenlő azzal, amit egy szövegírónak tudnia kell. A szövegírónak ugyanis az csak az alap, minimális elvárás, hogy legyen képes fogalmazni, legyen képes helyesen írni, legyen képes különböző stílusokat használni. Itt kezdődik az, amit elvár a piac, de ezzel még csak annyit ér el, hogy elindulhat egy úton, amin majd egyszer eljut addig, hogy szövegíró legyen.

Az is igaz, hogy jó szövegíró csak az lesz, aki sok szöveget ír, de ezt úgy teszi, hogy megtanulja, hova milyen szöveg kell. És lesznek olyanok, akik például nagyon jó szövegeket írnak üzleti piacra, de nem tudnának megírni egy lakossági piacra szánt blogbejegyzést. És lesz, aki nagyon jó weboldal szöveget ír, és lesz, aki inkább a műszaki dokumentációkhoz fog érteni. Vagyis a szövegírás is olyan szakma, ahol kialakulnak a specialisták.

Mindenhez senki nem ért, de aki kellően gyakorlott és kellően sokféle munkát végez, az nagyon sok területen lehet elég jó. Megtanulja a szabályokat, megismeri az elvárásokat, és követi a trendeket.

Ami biztos: két dolog még kell ahhoz, hogy valaki jó szövegíró legyen. Az egyik az, hogy megtanulja, a szövegírás nem művészeti tevékenység, nem az irodalmi stílust várják el. A másik az, hogy képes legyen beleélni magát a megrendelő és a megrendelő célcsoportjának is a helyzetébe. Vagyis képes legyen számukra elfogadható szövegeket készíteni.

És az se baj, ha el tudja viselni, hogy kritizálják, beleírnak a szövegébe, néha szétcincálják. Mert ilyen is van...

Egy jó szövegíró tehát olyan valaki, akire marketingesként építhetek, aki megvalósítja azt, ami a kommunikációs folyamatban igényként felmerül. Precízen, gyorsan, szakszerűen. Ez is egy szakma.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6817533810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása