Az összes marketinges csoportban arról megy a beszélgetés hetek óta, hogy a Facebook kavar az álláshirdetésekkel. Mivel sok céget érint, többek között az ügyfeleink körében is, így összeszedtük, mit lehet erről tudni.
2021 decemberében jöttek az első hírek arról, hogy a Facebook megszünteti az álláslehetőségek közzétételét a Facebook-on, várhatóan 2022 februárjától. Ez a bejelentés az alapja azoknak a félreértéseknek, ami a téma körül kavarog, lássuk a hivatalos infókat:
Mi változik?
- A meglévő „Állás” típusú Facebook csoportokból „Általános” csoportok lesznek, az „Állás” csoporttípus pedig már nem lesz elérhető.
- Az ingyenes állásközvetítési lehetőség a partnerintegráción keresztül már nem lesz elérhető a Facebook álláshirdetési API-jával.
- Sem a munkáltatók, sem az álláskeresők számára nem lesz elérhető az „Álláslehetőségek a Facebookon” funkció a Facebook Lite alkalmazásban és a Facebook mobilos webhelyén (m.facebook.com/jobs).
- A Facebook „Állástallózó” funkcióját szintén megszűnik.
- Az „Álláslehetőségek a Facebookon” az Egyesült Államokon és Kanadán kívül minden országban megszűnik.
Tehát amit nem lehet, az az álláslehetőség funkció használata!
De továbbra is lehet egyszerű bejegyzésben álláslehetőségeket posztolni az oldalunkra, viszont továbbra is figyelni kell a diszkriminációmentességre!
A bejegyzésünket meg is hirdethetjük a Facebook hirdetéskezelőjéből, de továbbra is használni kell a speciális kategória megjelölést, és továbbra is szűkített célzási lehetőség használható csak, azaz például életkorra és nemre nem szűkíthetünk.
Egy bejegyzés meghirdetés mellett, a speciális hirdetési kategória használata mellet, egyszerű forgalom hirdetéssel is hirdethetünk álláslehetőséget, és annak részleteit a weboldalunkon egy landing page-n írhatjuk le.
Tehát ha új munkatársat, alkalmazottat keresünk, továbbra is van rá lehetőségünk a Facebook-on. Amire figyelnünk kell, az a diszkriminációmentesség, és ha meghirdetjük, akkor alkalmazzuk a speciális kategória megjelölést.
Utolsó kommentek