Amikor 2005-ben elkezdtünk ügynökségként dolgozni, volt egy határozott vízióm: olyan cég akarunk lenni, ahol gondolkozunk, nemcsak végrehajtunk. Elmondjuk az ügyfélnek, ha hülyeséget akar, de cserébe segítünk neki abban, mit kellene csinálnia. Tudom, hogy ez egy alapvető ügynökségi feladat, mégis úgy éreztem, ha ide, a tanácsadásra tudom pozicionálni magunkat, azzal meg tudom mutatni, miben vagyunk mások egy kicsit.
Aztán idővel ez a fókusz áttevődöt máshova, és volt pár év, amikor elsősorban a végrehajtásra koncentráltunk. De most, így 2022-ben, azt látom, hogy a tanácsadás ismét sokkal fontosabb lett. Mára a végrehajtás alapvetően rutin, elvárt minimum. Igen, kezelünk Facebook és Google kampányokat. Igen, készítünk Facebook-ra, Instagram-ra, LinkedIn-re, blogokra tartalmakat. Igen, tudunk hírlevél kampányokat is csinálni.
De amit ezen felül tudunk, az megmondani, mikor mit kell, és mit nem kell csinálni. Meg tudjuk mondani, hogyan kell márkát építeni, vagy egyáltalán tényleg kell-e az a márkaépítés. Meg tudjuk mondani, mennyi energiát tegyen egy cég az egyes területekbe, és ha kell, előhúzunk olyan megoldást, ami elsőre nem is tűnik triviálisnak.
Most, hogy felmerült a Facebook és Instagram kivonulása (nem fog, ezt már tudjuk, de azért felmerült), több beszélgetés is kialakult, mit csináljanak a cégek, ha ezek nem lesznek. És miközben láthatóan van, akinek ez keresztbe tenné a szolgáltatásait, mi azt hiszem nagyon hamar tudnánk rá a választ. Nemcsak azért, mert a Facebook előtti időkben is már ezt csináltunk, hanem azért is, mert a mai napig vannak megoldásaink a Facebook mellett is.
Az online marketing lehetőségei, eszköztára messze több, mint a Facebook és Google által határolt világ. És azt hiszem, ez egyre több cégnek lesz egyre fontosabb. Ezt pedig csak úgy lehet jól csinálni, ha valaki ismeri a lehetőségeket. Ha van már némi tapasztalata is a tudás mellé. És ha van víziója.
A tanácsadás tehát újra fontos lett. Így ismét ez lett az új fókuszunk: Onlinemarketing.hu - a tanácsadó ügynökség.
Utolsó kommentek