A Facebook oldalak használata a cégek számára, főleg, ha azok B2C területen dolgoznak, szinte kötelező. Akkor is, ha nincs rá energiájuk, van valami Facebook oldaluk, és akkor is, ha nem értenek hozzá, készítenek posztokat. Amióta a Facebook csak kevés embernek mutatja meg ezeket a posztokat, egyre több cégben felmerül a kérdés: van ennek értelme?
Sokszor tudom azt a választ adni erre, hogy nincs, így biztosan nincs. Mert az a fajta kommunikáció, amikor nem foglalkozunk a közönségünkkel, csak azt mondogatjuk, amit mi gondolunk, nem fog segíteni abban, hogy többen lássanak bennünket. A jó Facebook oldal valamennyire aktív: vagy tereli a közönséget mondjuk egy blogra, vagy kialakul valami beszélgetés a posztoknál. Az a jó, ha mindkettő megtörténik.
De ehhez olyan posztok kellenek, amelyek valamilyen reakciót váltanak ki, ahhoz pedig az kell, hogy a posztot látóban valamilyen érzelmet váltsunk ki. Érzelmi reakció nélkül nem lesz aktivitás, és ha nincs aktivitás, akkor egyre csak csökkenni fog az elérés, idővel már annyira kevesen látják csak a posztokat, hogy annyi embert akár telefonon is felhívhatnánk pár naponta...
A Facebook oldal arra való, hogy magunkhoz kössünk embereket, legalább annyira, hogy azt a pár perc figyelmet megkapjuk. Ehhez kell az érzelmek kiváltása, és ehhez bizony olyan posztok kellenek, amelyek nekik szólnak. Az ő stílusukban íródnak meg, az ő érdeklődési körükhöz kapcsolódnak. Nem a sajátunkhoz, nem a céghez. A termékünk lehet az apropója egy posztnak, de ritka szerencse az, amikor maga a termékünk megmutatása is önmagában elég ahhoz, hogy reakciókat kapjunk.
A posztokat tehát úgy írjuk meg, hogy azok érdekesek legyenek, azok a célcsoportunknak szóljanak, és azok érzelmeket váltsanak ki. A termékek bemutatása, a termékek eladása pedig menjen hirdetésként - azt tudjuk jobban célozni, és sokkal jobban tudjuk így mérni, és sokkal több bevételt is tud majd hozni.
Ne felejtsd el: van már Telegram csatornánk is, ott is követheted a blogot és az Onlinemarketing.hu híreit!
Utolsó kommentek