Számos olyan marketing eszköz van, amely segít abban, hogy a termékeit, szolgáltatásait kínáló cég bizalmat ébresszen a vevőiben. Mert a bizalom nagyon fontos: ha nem bízunk meg vevőként az eladóban, akkor könnyen lehet, másnál vásárlunk. És az interneten a konkurencia pont egy keresésnyire van tőlünk, nem jelent nagy erőfeszítést a vevőnek mást választani.
Különösen fontos a bizalom, ha az, amit kínálunk drága, ha személyes, ha nagyobb, hosszabb ideig tartó elköteleződést kíván. Ilyenkor még az sem számít, ha mi vagyunk a legolcsóbbak: ha nem bízik bennünk a vevő, megveszi a drágábbat, ha az számára megbízhatóbb.
A bizalom felépítéséhez igazából se sok helyünk, se sok időnk nincs. Miközben a B2B piacon a legtöbb esetben van lehetőségünk hosszabb idő alatt elérni a bizalmat, a nem céges piacon bizony néha erre egy benyomásnyi időnk van. Ezért fontos, hogy olyan legyen a weboldalunk, olyan legyen a kommunikációnk, ami nem riasztó. Sőt, olyan legyen, ami bizalmat ébreszt!
Ezért kell gondosan megválogatni a színeket, a képeket. Ezért kell figyelni olyan elemekre is, mint például a helyesírás. Ezért kell mindig udvariasan kommunikálni. És ezért kell számos olyan információt megosztani, ami erősíti a bizalmat: garanciát adni, elégedett vevői véleményeket megosztani, bemutatni, milyen díjakat nyertünk.
A bizalom egy összbenyomás. Miközben sok kis apró elemből áll, akár egy hiba is jelentősen rombolhatja. Éppen ezért kell odafigyelni nagyon a kommunikációra, a panaszkezelésre, de még arra is, milyen partnerekkel dolgozunk együtt. Mert a bizalom nélkül nem fogunk üzletelni.
Utolsó kommentek