Ma van az év eddigi legmelegebb napja, várhatóan 36 fokig fog délután melegedni az idő. Ez alapvetően csak egy egyszerű időjárási helyzet, de akik régóta foglalkozunk online marketinggel, tudjuk, hogy az év ezen időszaka mennyivel működik másképpen, mint a többi évszak.
A nyár nálunk a pihenés, a víz, a hűvös keresése, a kikapcsolódás időszaka - azoknak, akik aktuálisan megtehetik. Bár úgy nézhet ki, mindenki nyaral, a valóság az, hogy sokan csak néhány napot, egy-két hetet nyaralnak, és ezt igyekeznek augusztus elejére koncentrálni. Így igazából a szűken vett nyári szezon valójában augusztus első hetétől augusztus 20-ig tart.
Idén is sokan terveznek nyaralni, a többség persze belföldön. A Tárki pár hónapos kutatása ezt bővebben megmutatja, akit érdekel, itt tudja megnézni.
Számunkra azért érdekes ez az időszak, mert eltekintve a speciálisan nyári kínálattól, általában mostantól visszaesik kicsit (vagy nagyon) a forgalom, és augusztus végéig ez így is marad. Hektikusabbá válik a fogyasztás, jellemzően a rosszabb időben rendelnek többet, és jó időben inkább a tartalomfogyasztás a jellemző.
Azzal, hogy lényegében mindenki használ mobilt és mobilnetet, a nyár sem okoz akkora visszaesést a látogatói forgalmakban, de a strandon ritkán rendelünk termékeket. Erre érdemes felkészülni. A nyár egyébként is a felkészülés időszaka: sok cég már most elkezdi tervezni, mi fog az ősszel történni, és az augusztust már úgy kezdi el, hogy megvannak a tervek év végéig. Kialakítja a karácsonyi akciókat, az oda vezető utat, mindent. Az év második fele már a pörgés (és pörgetés) időszaka, az ahhoz való tervezést most kell megejteni.
Aztán majd augusztusban senki nem fog dolgozni, és olyankor tényleg pihen minden. Legalábbis ez a terv.
Utolsó kommentek