Tegnap írtam, hogy kénytelenek vagyunk adatok nélkül hirdetni, mert egyre kevesebb a visszajelzésünk. Fel is merül a jogos kérdés: hogyan tudunk hirdetni adatok nélkül? Mit teszünk, mi a megoldás? Sörétes puskával lövünk, és reménykedünk, hogy a célunkat is eltalálja?
A válaszom az, hogy nem hirdetünk adatok nélkül.
Adatokat akkor is kell gyűjtenünk, ha az eddig megszokott forrásokból nem érkeznek. Így kicsit körülményesebb lesz, meg drágább is, de azért vannak eszközeink. Eleve már a tegnapi posztom is azért születhetett, mert máshonnan vannak adataink. Igaz, a Google Analytics-ben nem láttuk a lead-eket, de a jelentkezésen keresztül már igen, innen is tudjuk, hogy mit nem láttunk. Ez is mérés, csak kevesebb adattal.
Most két olyan módszert is javaslok, ami segíthet akkor, ha azt látjuk, nem mér a Google Analytics. Nem szükségszerűen jók mindenkinek ezek a megoldások, de arra rávilágítanak, hogy mi a gondolkodás iránya. És aki úgy érzi, hogy ez sokban hasonlít a nem online marketinges adatgyűjtéshez, az nem téved nagyot...
Akciók
Klasszikus marketinges megoldás, hogy valamilyen ajándékot vagy kedvezményt kínálunk vásárláskor, vagy akár csak azért, hogy feliratkozik valaki a hírlevelünkre. A "trükk" az, hogy minden eltérő hirdetésnél (más kreatív, más hirdetési hely) más és más a kedvezmény. Mivel ilyenkor látjuk, milyen kedvezményt kér az ügyfél, már tudni fogjuk, honnan jött. Ehhez kapcsolódik közvetlenül is a második megoldás, hiszen ezt csak azzal együtt lehet megvalósítani, ha a konverzió online történik.
Egyedi érkezési oldalak
Minden egyes hirdetésváltozathoz és hirdetési helyhez, ami online, készüljön egyedi érkezési oldal. Így amikor a konverzió megtörténik, vissza tudjuk következtetni, honnan érkezett a vevő. Ez a megoldás azért is nagyon jó lehet, mert így megoldható az eltérő kreatívokhoz eltérő érkezési oldal tartalom is, és ez a hatékonyságot is növelheti.
Igen, ez a két megoldás csak kicsit segít pontosítani az adatokat, de sokszor ez a kevés is már nagy segítség. Ki tudunk ezzel zárni teljesen rossz hirdetési helyeket, és erősíteni tudjuk a hatékonyakat. Igaz, csak végleges konverzióra optimalizálva, sajnos ezekkel rész célokat nehezebb meghatározni. De így is több, mint a semmi.
Utolsó kommentek