Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hirdetni adatok nélkül...

Címkék: kampány analytics

2022.06.22. szerda 09:48 Konrad

woman-g95c8283c2_640.jpg

Tudjuk, hogy egyre kevesebb adatunk van. Ez mondjuk így egészen furcsa 2022-ben, amikor a csapból is adat folyik, és elvileg az adat az új olaj, és számos más bullshit ömlik a médiából. De a valóság az, hogy a szigorodó szabályok és a felhasználók viselkedése együttesen bizony számos olyan adatforrást elapasztott, amelyek eddig megvoltak.

A legnagyobb érvágás természetesen a sütik elfogadása. Amikor megnézünk egy weboldalt, akkor az ott elhelyezett kódok adatokat gyűjtenek a látogatásról. A felhasználók egy része eddig is rejtőzött, de ehhez általában kellett valami plugin, egy hirdetésblokkoló vagy ilyesmi. Az így rejtőzők száma alacsony volt, jellemzően nem is volt igazán észrevehető. De amióta kötelező elfogadtatni a sütiket a felhasználókkal, és a felhasználók el is utasíthatják azokat, azóta ez a fajta rejtőzés tömegessé vált.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Hiába van a weboldalra beállított mérésünk, nem kapunk adatokat. Hiszen a süti elutasítása egyben az adatgyűjtés elutasítását is jelenti (igazából erről szól ez a fajta elfogadtatási procedúra), így nem is tudunk mérni. És akkor előáll az a helyzet, hogy hiába látom a jelentkezéseknél, hogy az ügyfelünknek lett tegnap 6 leadje, ha ebből egyet sem mért a Google Analytics.

Máshogy fogalmazva: a Google Analytics szerint nincs jelentkezőnk, a valóságban volt 6 jelentkező.

Rosszul hangzik, igaz? Van hat olyan jelentkezőnk, akikről nem tudjuk, honnan jöttek, nem tudjuk, hányszor jártak az oldalon, ott mit csináltak. Nem tudjuk, akkor őket most kereső vagy közösségi média hozta, nem tudjuk, melyik hirdetés működött.

Ez a fajta vakrepülés igazából elsősorban azért baj, mert eddig nem ehhez voltunk szokva. Sok éve, amikor kezdtem az online marketinget, nagyon hasonló volt a helyzet, de akkor sokkal kevesebb pénzt költöttek a cégek, és sokkal kevesebb cégnek múlt a működése az online kampányokon.

Persze, még most is többet tudunk, mint tudtunk anno egy Szuperinfós hirdetés után, de nézzük meg, ma hányan neteznek: lényegében mindenki, aki vásárolni szokott...

Most tehát (ismét) adatok nélkül kell hirdetnünk. Persze ismerjük ennek a módszerét, az csak a baj, hogy ez így azért költségesebb. Ez az ára az adatvédelemnek, amit most a kampányokon keresztül fizetünk meg. Persze azt hiszem a technológia fejlesztése nem áll meg, és remélem, előbb-utóbb ismét lesznek adataink, ha kevésbé szofisztikáltak is. Mert azért most ez a helyzet közel nem ideális.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3717863573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása